CupCream Skrivet 5 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2012 (redigerat) Om jag filmar en minecarft film med fraps som varar i 3 minuter. Sen lägger jag in den i movie maker och gör så att den tar mindre plats. Sen lägger jag upp den. Då tar det ungerför 1 ½ Timme. Sorry för många ''Sen''. Tack på förhand :) Frågan var hur man kunde göra så det går snabbare :) Redigerat 5 Januari 2012 av CupCream Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 5 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2012 Det tar lång tid att lägga upp en video på YouTube. Du får ursäkta mig men vad i helvete var din fråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 5 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2012 Det tar lång tid att lägga upp en video på YouTube. Du får ursäkta mig men vad i helvete var din fråga?Jag tror att han undrar varför det tar 1½ timme för honom att ladda upp klippet, men utan frågetecken är det svårt att urskilja det från texten faktiskt. Men som Nomatic skrev så tar det lång tid att ladda upp klipp på YouTube, men ju snabbare internet uppkoppling du har desto snabbare kommer den att bli klar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CooLzlAy3r99 Skrivet 5 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2012 Hur stor är filen för det första? Tar ca 30min för mig att ladda upp ett videoklipp på 3-5 min. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 5 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2012 (redigerat) Att din 3-minuters fil blir för stor kan bero på två saker. Antingen har du filmat den i typ 1080p-format med extrem kvalitet, eller så har du helt enkelt en skitdålig codec. För video rekommenderar jag x264 H.264 Video Codec eller Xvid MPEG-4 Video Codec. Dessa kan laddas ner i detta paket: http://www.codecguide.com/download_k-lite_...c_pack_mega.htm Med okej kvalitet och VGA-upplösning tar det mig kanske 5 minuter med en 1 Mb/s anslutning att ladda upp en 5 min lång video. Redigerat 5 Januari 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 5 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2012 (redigerat) Jag använder något liknande det Vitdom sa. Min var 64mb, 1280x720 och tog strax över 10min att ladda upp. Redigerat 5 Januari 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 5 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2012 Vad har du för internet hastighet? :wub: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 5 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2012 Jag har 8/1. Det blir 125kb/s upp teoretiskt. Om vi säger att det är 100kb/s och 64mb tar det 640 sekunder som är nästan 11 minuter. Kom på att du kanske inte frågade mig men svarar ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 5 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2012 Kan väll bero på att han inte exporterar film filen korrekt och laddar upp en windows movie maker fil i stället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 5 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2012 det tar länge för mig också Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CupCream Skrivet 6 Januari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2012 För det första går det inte att ladda upp om man inte gör om moviemaker filen. För det andra har jag 54mbit/s men de varierar nu har vi trådlöst men när vi har byggt ovanvånignen ska vi ha fast. Att din 3-minuters fil blir för stor kan bero på två saker. Antingen har du filmat den i typ 1080p-format med extrem kvalitet, eller så har du helt enkelt en skitdålig codec. För video rekommenderar jag x264 H.264 Video Codec eller Xvid MPEG-4 Video Codec. Dessa kan laddas ner i detta paket: http://www.codecguide.com/download_k-lite_...c_pack_mega.htm Jag kan ju altid testa :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 6 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2012 Hur stor är filmen du ska ladda upp? Och jag hoppas du fattat att du inte bara ska spara som movie maker project fil. Sen i Windows 7 finns även så du kan ladda upp direkt till youtube. Då jag tror den optimerar för youtube. ~Skrivet ifrån telefon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.