Guggo Skrivet 5 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2012 Jag är även lite intresserad av hur han skall ha råd med de saker som inte är vatten, mat, energi och boende (dvs, hyra). Internetuppkoppling? Telefon? Möbler? Kläder? Dator? Osv. Enligt den planen kommer han ju överleva, men knappast ha ett särskilt trevligt liv. Någonstans känns det här inte som en särskilt väl genomtänkt idé. OnT: Inte en aning, förhoppningsvis något inom marknadsföring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Keine Skrivet 6 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2012 Bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 6 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2012 (redigerat) Jag är även lite intresserad av hur han skall ha råd med de saker som inte är vatten, mat, energi och boende (dvs, hyra). Internetuppkoppling? Telefon? Möbler? Kläder? Dator? Osv. Enligt den planen kommer han ju överleva, men knappast ha ett särskilt trevligt liv. Någonstans känns det här inte som en särskilt väl genomtänkt idé.Jag börjar ju inte helt från noll eftersom jag lever rätt bra nu och har ett tämligen okej startkapital för en hel del grundläggande saker. Mycket som t.ex. möbler går att köpa begagnat. Förutsatt att jag får ett jobb och jag inte behöver lägga ner en allt för stor del på de grundläggande sakerna så som vatten, mat etc så kommer jag antagligen kunna betala av andra stora kostnader så som hyra/lån relativt snabbt. Kläder och internetuppkoppling kommer att vara en ständig kostnad men givetvis men inte nödvändigtvis en fruktansvärt stor kostnad jämfört med vad mat, boende och värme kostar för konvensionella hushåll. Sen är det fina med självförsörjade att i teorin så kommer varje spenderad krona på att bli mer självförsörjade vara en krona som man aldrig (i stort sett) behöver spendera igen. Det finns en hel del människor jorden över som lever mycket goda liv och som är nästintill helt självförsörjande med modern teknologi. EDIT: Nej det är inte helt igenomtänkt eftersom man inte kan veta allting från början. Det är ett långt projekt och jag planerar att ta reda på det jag behöver. Först måste man stolpa upp vart man vill och sen identifiera problemen och börja leta efter lösningar. Redigerat 6 Februari 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 13 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2012 Har tänkt mest på någonting inom IT. Annars skulle jag väldigt gärna jobba på nåt varuhus som Mediamarkt eller Elgiganten m.m ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xeliaz Skrivet 18 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2012 racer förare eller tv spelutvecklare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 18 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2012 (redigerat) Vill flytta ner till antingen Göteborg eller Uppsala när jag gått ut gymnasiet för att jobba i ungefär 1-2 år, mest för att få pengar inför när jag ska plugga efteråt. Annars vet jag inte riktigt. Redigerat 18 Februari 2012 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImCasualGamer Skrivet 23 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2012 Det är väldigt mycket man vill bli, men en annan sak är ju om man orkar kämpa sig till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 23 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2012 Få pengar av mamma och pappa så jag kan köpa trisslotter , det är det ända riktiga sättet att känna pengar på. Annars Skulle jag vilja jobba inom IT eller något, Elektronik affär... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cool2day Skrivet 24 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2012 (redigerat) Jag vill bli fotbolls spelare. Redigerat 2 September 2012 av Cool2day Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 25 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2012 snickare så klart Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.