Bart1 Skrivet 18 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2012 Skaffa kort!!! Utan kort är det riktigt onödigt.. Du kan (kanske) inte alla trafikregler och kan då vara en fara för dig själv och andra. Att köra med trimm kanske verkar coolt.. Men hur coolt är det med böter/ inte kunna ta bilkörkort när man är 18?? Om du har råd med moped + bensin så borde du ha råd met körkortet på ca 800? Lycka till :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 18 Januari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2012 Skaffa kort!!! Utan kort är det riktigt onödigt.. Du kan (kanske) inte alla trafikregler och kan då vara en fara för dig själv och andra. Att köra med trimm kanske verkar coolt.. Men hur coolt är det med böter/ inte kunna ta bilkörkort när man är 18?? Om du har råd med moped + bensin så borde du ha råd met körkortet på ca 800? Lycka till :)Varför är det onödigt utan kort? Vad menar du? Fordon har jag kört sen 8 års ålder. Trimm verkar coolt? Man trimmar väl inte för att åka fort? Och sen går en HELT orginal Drac olagligt ändå satt..Och två kompisar idag i skolan sa också att det är helt onödigt att ta kort.Och sen vem stannar för polisen isf? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 18 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2012 Och sen går en HELT orginal Drac olagligt ändå satt..Ja, och därför stryps den innan den säljs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 19 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2012 Och sen vem stannar för polisen isf? :PAlla med något innanför pannbenet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 19 Januari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2012 Ja, och därför stryps den innan den säljs.Det är därför alla jag känner som har Orginal drac går i ca 70 km/h? Alla med något innanför pannbenet.Så man stannar då när man har trimm? :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 19 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2012 Varför är det onödigt utan kort? Vad menar du? Fordon har jag kört sen 8 års ålder. Trimm verkar coolt? Man trimmar väl inte för att åka fort? Och sen går en HELT orginal Drac olagligt ändå satt..Och två kompisar idag i skolan sa också att det är helt onödigt att ta kort.Och sen vem stannar för polisen isf? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 19 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2012 (redigerat) Så man stannar då när man har trimm? :rolleyes:Nej, man skiter i att trimma. Alternativt skiter i att köra moped. Redigerat 19 Januari 2012 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 19 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2012 Så man stannar då när man har trimm? :rolleyes:Den gången jag skjutsade en kompis utan hjälm fick jag bara en tillsägelse och alkoholtest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 19 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2012 Det är därför alla jag känner som har Orginal drac går i ca 70 km/h?Isåfall har någon modifierat moppen efter att den såldes i butik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 19 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2012 Så man stannar då när man har trimm? :rolleyes:Jag har hört att om du stannar för polisen så bryr dom sig inte lika mycket, om du inte kör i 70 i ett bostadsområde såklart. Samt att om du inte stannar har dom rätt att öppna dörren/sparka dig i sidan så du ramlar.Detta får dom dock inte göra om du inte knäppt hjälmen, men då skickar dom hem böter om du har reg-skylt för oknäppy hjälm. Vet ej om detta är sant, men ta inga risker... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2012 (redigerat) Jag har hört att om du stannar för polisen så bryr dom sig inte lika mycket, om du inte kör i 70 i ett bostadsområde såklart. Samt att om du inte stannar har dom rätt att öppna dörren/sparka dig i sidan så du ramlar.Detta får dom dock inte göra om du inte knäppt hjälmen, men då skickar dom hem böter om du har reg-skylt för oknäppy hjälm. Vet ej om detta är sant, men ta inga risker...Vet inte om polisen får knuffa en, men jag har hört många gånger att en polis inte får jaga en mopedförare, om denna mopedförare inte har hjälm. Det stämmer inte. Men sen kanske polisen inte anser det vara värt att jaga personen för den eventuella olyckan det kan bli. Men sen bara för att du jjesperr (eller vad du nu ditt användarnamn är) har kört sedan du var åtta, betyder det inte att du vet allt om trafiken. Jag kan lova dig att du kommer lära dig jävligt mycket. Redigerat 19 Januari 2012 av 4FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raosmaosen Skrivet 19 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2012 Eller så bryr man sig inte och skaffar bara kortet 2 lektioner + uppkörning ( om man nu kan kalla det för det) + Uppskrivning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.