Rhino Skrivet 9 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2012 (redigerat) Tja! Jag går i nian och de är fyra månader kvar tills jag ska gå på nåt gymnasium. Så de är inte långt kvar. Så jag undrar vilken linje som är bra osv, jag är intresserad inom IT och de där. Så om ni kunde tipsa om nån bra linje skulle hjälpa mig grovt! Jag bor i tyresö nån km utanför sthlm så inge problem att Åka buss. Te.x om ja går en IT linje och går ut, kan ja sen få ett jobb på typ ica/elgiganten eller liknande? Även fast ja har en IT utbildning liksom? :) :) Skriv gärna nån annan linje som kan vara bra, rolig osv! :D Redigerat 9 Februari 2012 av Rhino Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 9 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2012 Te.x om ja går en IT linje och går ut, kan ja sen få ett jobb på typ ica/elgiganten eller liknande? Även fast ja har en IT utbildning liksom? :) :)Ja, det borde du. De flesta enkla jobben kräver bara gymnasiekompetens och det får man oavsett vilken linje man går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 9 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2012 Javisst. Jag går snart ur 3an och har läst IT och är helt nöjd med mitt val. Det är mer "på företag" man jobbar efter en sån utbildning men det går säkert att jobba som försäljare inom IT också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 9 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2012 Javisst. Jag går snart ur 3an och har läst IT och är helt nöjd med mitt val. Det är mer "på företag" man jobbar efter en sån utbildning men det går säkert att jobba som försäljare inom IT också.Tror nog det även går bra att jobba på valfritt icke IT-företag också, exempelvis Ica. Alla går ju exempelvis matte a (Som numera heter matte 1, kanske?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 9 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2012 Sen så kan man jobba på IT-ansvarig på vilket företag som helst, såsom ica. Att sitta i kassan borde man inte behöva betyg för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 9 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2012 Så ni tycker att IT kan vara en bra linje? Vill inte ångra mig efter ett år. Men deklart, jag gillar att sitta framför datorn så de ska inte va nå problem med det. ;) Bara att skriva om ni har nåt annat tips oxå! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 9 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2012 Alla gillar ju att sitta framför datorn idag. Se till att ha ett genuint intresse för IT. Vi kan inte säga om det är en bra linje eller inte, vad är en "bra" linje? Bara du själv kan avgöra vad du är intresserad av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 9 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2012 Alla gillar ju att sitta framför datorn idag. Se till att ha ett genuint intresse för IT. Vi kan inte säga om det är en bra linje eller inte, vad är en "bra" linje? Bara du själv kan avgöra vad du är intresserad av.Så sant som de är skrivet. Hmm.. Drygt 75% av alla i min klass tänker ta samhälle..Men iallafall, det jag är mest intresserad av är att göra nåt med händerna. Inte sitta på en kontor i Hammarbysjöstad och skriva på datorn. Men IT lär ju vara mkt framför datorn. Men då är de antagligen kul också. IT, vad är det för inriktningar på den linjen då? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 9 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2012 Allt inom IT helt enkelt. Kolla upp en skola i närheten och se vad de har för program och kolla upp vad de programmen innebär. Programmering och nätverk har jag nog läst mest om på min linje. Linux får man lära sig också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 10 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2012 NTI-gymnasiet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 12 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 NTI-gymnasiet?Känner du nån som gått där? Eller hur bra den skolan är i allmänhet? :) Såg att dom hade spelprogrammerare, det är just de ja kollat in på! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CooLzlAy3r99 Skrivet 12 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 Känner du nån som gått där? Eller hur bra den skolan är i allmänhet? :) Såg att dom hade spelprogrammerare, det är just de ja kollat in på! :)Gå INTE på NTI. Man kan ju för fan komma in där med 80 poäng.. :/ Min bror gick där, han uttryckte det som en "blatteskola där ingen bryr sig om något". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.