Suicidans Skrivet 12 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 Du kan ju skita i SSD om du vill det.Hade jag också gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 12 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 (redigerat) Jag skulle nog tagit http://www.inet.se/produkt/6900306/fractal...n-tesla-650w-80 annars ser kundvagnen bra ut. Köpte nyss 550W modellen av den och den funkar bra hittills. Du kanske också bara behöver 550W då det står att 500 är rekommenderat för grafikkortet.Köpte ett Fractal Design Integra 500w och de funkar hur bra som helst med 6950 2 Gb, och om jag använder Crossfire så kommer datorn att dra 506 watt, så om man har tur kan 500 watt till och med dra två grafikkort. Så 650watt och uppåt är helt onödigt för 560ti eller något liknande.Och själv hade jag nog försökt att få in ett bättre grafikkort.. Redigerat 12 Februari 2012 av JJespeRR Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 12 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 Köpte ett Fractal Design Integra 500w och de funkar hur bra som helst med 6950 2 Gb, och om jag använder Crossfire så kommer datorn att dra 506 watt, så om man har tur kan 500 watt till och med dra två grafikkort. Så 650watt och uppåt är helt onödigt för 560ti eller något liknande.Och själv hade jag nog försökt att få in ett bättre grafikkort..Han har 570 nu. Bytte ut grafikkortet till ett likadant som jag har och bytte till PSU:n som WASD länkade. http://www.inet.se/kundvagn/visa/1483534/2012-02-12 Något mer som ska ändras? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 12 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 Då de på Sweclockers körde en setup med ett 580 på 500W och det funkade hyfsat så bör han ju lätt klara sig med iaf 550W. Här kan ni se att Sweclockers testdator (utan skärm) med ett 570 drog 372W vid full belastning: http://www.sweclockers.com/recension/15001...ion/19#pagehead Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 (redigerat) Då de på Sweclockers körde en setup med ett 580 på 500W och det funkade hyfsat så bör han ju lätt klara sig med iaf 550W. Här kan ni se att Sweclockers testdator (utan skärm) med ett 570 drog 372W vid full belastning: http://www.sweclockers.com/recension/15001...ion/19#pageheadDå förstår jag inte varför (inets) rekommendationer är så höga. En bit över ska man förstås ligga men detta är ganska stora marginaler. Kanske behövs för att det ska bli stabilt, jag vet inte. Redigerat 12 Februari 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 13 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2012 (redigerat) Då förstår jag inte varför (inets) rekommendationer är så höga. En bit över ska man förstås ligga men detta är ganska stora marginaler. Kanske behövs för att det ska bli stabilt, jag vet inte.Försäljningstrick? Alla är ju inte entusiaster. Redigerat 13 Februari 2012 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 13 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2012 (redigerat) själv skulle jag skippa ssd disken och köpa 600w nätagg i stället, och spendera de pengarna som lämnar på bättre kylning :) _____________________________ tänkte köpa detta upgradering har en intel i3 processor, asus p7h55 moderkort och en 800gb hårddisk i min nuvarande dator, tänkte använda det med de nya delarna kanske även senare ett till grafikkort och köra sli.. därför 650w Redigerat 13 Februari 2012 av burnedBanana Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 13 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2012 Eftersom brodern min har en budget på 14k så finns det pengar nog för en SSD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 13 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2012 Eftersom brodern min har en budget på 14k så finns det pengar nog för en SSD.Då ska han defenetivt ha en ssd. Skulle satsa på en mer stabil disk istället för en snabbare, ostabil. Köp ingen sandforce disk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 13 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2012 Eftersom brodern min har en budget på 14k så finns det pengar nog för en SSD.Om du har en budget på 14k så har du råd med mycket mer än i5 och ett GTX 560/570 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2012 Om du har en budget på 14k så har du råd med mycket mer än i5 och ett GTX 560/570Personligen skulle jag dock bara köpt det oavsett budget. Bättre att vara sparsam :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 13 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2012 Personligen skulle jag dock bara köpt det oavsett budget. Bättre att vara sparsam :)Om man har en budget så tycker jag att man ska uppfylla den, om man tänker som du gör så kan man ju lika gärna skita i att köpa en ny dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.