Hoppa till innehåll

Martin Karlsson 35 År Från Tyresö Ljuger >:(


Svampen2
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...

Det är kul att folk alltid gnäller om att bensinpriset är högt och köper en dieselbil,när dieseln oftast är dyrare :rolleyes:

 

Med tanke på att bensinbilarna börjar bli riktig snåla så har inte dieseln kvar sitt triumfkort längre.Plus att den är dyrare i skatt.

Redigerat av Motard4life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är kul att folk alltid gnäller om att bensinpriset är högt och köper en dieselbil,när dieseln oftast är dyrare :rolleyes:

 

Med tanke på att bensinbilarna börjar bli riktig snåla så har inte dieseln kvar sitt triumfkort längre.Plus att den är dyrare i skatt.

men de få bensinbilar som faktist inte drar mer än 0,5l/milen är fula som stryk, det är ju inte de flesta diselbilar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är kul att folk alltid gnäller om att bensinpriset är högt och köper en dieselbil,när dieseln oftast är dyrare :rolleyes:

 

Med tanke på att bensinbilarna börjar bli riktig snåla så har inte dieseln kvar sitt triumfkort längre.Plus att den är dyrare i skatt.

Diselbilar kan gå på använd frityrolja. Det kan bli äckligt billigt om man är lite smart.

 

http://www.youtube.com/watch?v=fQx5GkMC_lY

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag inte kollat in videon, men min gissning är att det är jävligt dåligt för själva reningsystemet i en dieselmotor.

Är ingen bilmekaniker eller väldigt insatt i det men jag vet att det finns folk som har kört omrking med fritös under längre perioder (månader, några år) utan större problem.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är ingen bilmekaniker eller väldigt insatt i det men jag vet att det finns folk som har kört omrking med fritös under längre perioder (månader, några år) utan större problem.

Man skulle aldrig kunna köra på sånt i en ny bil med en mordern diselmotor. Det skulle jag aldrig ens pröva.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...