Hoppa till innehåll

Minecraft Mods


Asken59
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej jag undrar om man kan ha 2 mods utan att dem påvärkar varandra? jag har smart moving mod och vill kanske ha nåt till mod typ single player commands elr too many items elr planes mod etc.. och så undrar jag hur jag gör så att inte modden kommer in på servrar om det är möjligt... för jag vill hälst inte radera dem men om det ine finns något sätt att få dem borta på servrar kan jag ta undan taget och radera dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är jag inte så insatt på att moda spel, inte heller Minecraft.

 

>"Utan att dom stör varandra"< =/ det bror väll på vad du har för mod på.

>" Göra så att mod inte följer med online"< =/ Blir det inte automatiskt att de inte blir medtagna?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu har jag 4 mods lol smart moving mod, too many items, sdk gun mod och build craft. men dem följer fortfarande med på multiplayer. men det är ok för dem märker inte modsen hehehe för too many items kan man stänga av med O men dem kanske märker smart moving mod.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får packa alla filer i din bin-map till en omoddad version och en moddad version av minecraft. Varje gång du går in på en multiplayer får du tömma bin-mappen och packa upp den omoddade, och tvärt om när du spelar singleplayer. Det är lite extra meck men har du dem som .rar-filer går det rätt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja.

Om du går in på din .minecraft mapp så finns ju mappen "config" där. I den mappen finns en fil som heter ModLoader.cfg

Öppna den med typ notepad (anteckningar) eller liknande. Där finns alla mods som ModLoader laddar in varje gång Minecraft öppnas.

Borde bara vara att ändra de mods du vill till "=off" (tex: "mod_BuildCraftCore=off").

Men du måste nog ändra alla till =off för säkerhets skull så inte de laddar något som kräver att något annat mods körs som du stängt av.

 

Enklast är väll att göra en fil som heter ModLoader.Offline.cfg och en ModLoader.Online.cfg där du skrivit off på allt, och bara ändra den du vill till ModLoader.cfg

Redigerat av hpnisse
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får packa alla filer i din bin-map till en omoddad version och en moddad version av minecraft. Varje gång du går in på en multiplayer får du tömma bin-mappen och packa upp den omoddade, och tvärt om när du spelar singleplayer. Det är lite extra meck men har du dem som .rar-filer går det rätt fort.

Man kan också göra scripts som automatiserar det så man enkelt kan starta valfri version.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...