Hoppa till innehåll

Windows 8 Consumer Preview


ZxZHitmanZxZ
 Dela

Rekommendera inlägg

Då Microsoft inte längre tillåter försäljning av Windows XP, köpte jag Windows 7 i stället. Känner en som har Windows Vista, vilket är helknäppt.

 

Jag kommer sitta med Windows 7 likt XP tills det inte längre går att få tag på / slutar uppdateras och stödjas av Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var inte windows 7 också kasst när det var nysläppt? Jag tror i alla fall på den här bilden fastän jag aldrig tycker att något varit riktigt bra. Kör Linux just nu och dualbootar till XP nån gång i vecka då jag vill spela skyrim.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Microsoft Windows 8 on 82-inch touchscreen

Hands-On

Windows 8 ska vara bäst till t ex en dator med touchscreen

Då Microsoft inte längre tillåter försäljning av Windows XP, köpte jag Windows 7 i stället

Varför skulle du vilja köpa Windows Xp, är lite nyfiken då den lanserades på slutet av 2001 och den senaste versionen kom året 2008 : )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

windows 8 consumer preview har fkat upp min dator kan inte ens köra minecraft längre! kunde köra det utan problem innan windows 8 saken.

 

och nu bara WTF!

jag kan I alla fall installera windows 7 imon igen.

post-100432-1330637309_thumb.jpg

Redigerat av ZxZHitmanZxZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windows 7 var alldeles underbart när det släpptes.

Varför skulle du vilja köpa Windows Xp, är lite nyfiken då den lanserades på slutet av 2001 och den senaste versionen kom året 2008 : )
När Windows 7 släpptes var den buggig och hade många brister. En stor del av dessa är idag åtgärdade, medan ett litet fåtal idag kvarstår. Kommer inte att kommentera vilka.

 

I Windows 7 finns många skillnader mot Windows XP, som enligt mig har gjort Windows sämre. Listar några fåtal huvudskillnader.

  1. Hjälpsystemet i Windows 7 är mindre detaljerat
  2. Det kostar några hundra kronor att skriva drivrutiner till Windows 7 64-bit, i XP var det gratis (detta leder bl.a. till sämre kvalitet och fler buggar i drivrutiner p.g.a. höga kostnader för utvecklare, och samtidigt förstör det för hobbyprogrammerare)
  3. Automatiska minnesdumpar är krångligare i Windows 7, utan någon fördel enligt mig
  4. Texten blir suddig med ClearType, och detta är svårt att stänga av
  5. Inställningar igenom operativsystemet (Win 7) är inte konsekventa
  6. Språket är mindre beskrivande och självförklarande i Windows 7
  7. Flera andra funktioner jag gillade och har användning för togs bort i Windows 7/Vista (t.ex. Active Desktop, DrWtsn32, m.m.)
  8. Mappars namn i filsystemet är ej konsekventa (t.ex. Användare="Users") i Windows 7
  9. Omöjligt att spärra automatisk installation av drivrutiner i Windows 7
  10. Vissa typer av ljudkanaler är ej kompatibla i Windows 7 med äldre programvaror

Jag kan också tillägga att det inte finns någonting nytt i Windows 7 jämfört med XP som jag har användning utav. Hade hemskt gärna köpt XP istället. :/

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har samma syn som Vitdom men är inte lika bra på att rada upp alla fel jag stött på utan lyckas bara bilda en generell uppfattning utifrån dem. Det känns som att vi riktigt datorkunniga som märker sådana fel som Vitdom nämner börjar bli en minoritet och microsoft satsar snarare på de som aldrig sett en dator förut.

 

Linux däremot som jag är en nöjd användare utav lyckas sträcka sig till både extrema användare till nybörjare genom att utveckla en kraftig kärna och låta utvecklare skapa distributioner riktade mot olika sorters användare. Jag tror jag sett nåt test där okunniga fick använda mac/ubuntu/windows och Ubuntu låg ganska bra till.

 

Vitdom: Jag skulle verkligen införskaffa XP på annat sätt om jag var du. De tvingar dig i princip att köpa en sak du inte vill ha. Jag har inte lust att ge pengar till sådana företag som jag dessutom redan ogillar.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

P.g.a. andra restriktioner i min laptop med Windows 7 kan jag tyvärr inte använda Windows XP då det inte finns drivrutiner tillgängliga. (Har fått grafikkortet i min laptop att fungera nu i alla fall, vet inte vad jag gjorde, men lämnar det som det är för att inte förstöra något :) )

 

Men om jag någon senare gång bygger en egen stationär dator kommer jag att försöka få tag på Windows XP.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNek0

windows 8 consumer preview har fkat upp min dator kan inte ens köra minecraft längre! kunde köra det utan problem innan windows 8 saken.

 

och nu bara WTF!

jag kan I alla fall installera windows 7 imon igen.

Ursäkta men... vafan tänk lite!

 

Dedär är inte Windows 8s fel, utan dina drivrutiners fel.

Dom är inte gjorda för Windows 8, och funkar därmed inte till Windows 8.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...