Hoppa till innehåll

Lagg När Jag Spelar In


JJespeRR

Rekommendera inlägg

Hej. Jag prövade nyss att filma in när jag spelade Bf3, men fick en dålig fps..

Som ni ser i videon så laggar det...

Men jag spelade in till min Usb 2.0 hårddisk, tror ni att det kan vara det som är felet?

Spelade ju till och med på Medium!

 

Specs:

I5 2500k @ Stock

8 Gb ram 1600 Mhz

XFX 6950 2 Gb OC (fabriksöverklockad)

 

 

 

post-98286-1331117688_thumb.png

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken kodare och vilka inställningar använder din inspelare?

 

Vad har du för processor och grafikkort?

 

Jag hittade detta på utvecklarens hemsida. Kolla vad det står på "Encoder" och alla dess underinställningar. Klicka ur "Smooth frame rate" då det inte förbättrar en låg inspelad fps. Skriv också vad "Compression threads" och "Video file FPS" är satt på.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det som är lagg? Din dator kanske inte klarar att spela upp 1080p Videor?

 

Ändra annars? Kanske Seg dator?

Ser inte heller något lagg med Videon!

Tror nog en I5 2500k, 8 Gb ram, och 6950 2Gb klarar av youtube faktiskt.

 

Som t.ex vid 0:13 när jag börjar springa, om man kollar noga så ser man att det är en massa småryck/lagg.

Och sen 0:33 kolla på handen när jag reloadar, ser ni att det laggar. Stog i Fraps att fpsen var runt 60, men ändå tyckte jag det laggade mycket och att det knappt gick att spela. Och vid 0:38 när jag lägger mig ner.

 

Sen iallafall på min förra dator, så klarade den bara av att filma Mw2 med fraps i halfsize 60 fps, med konstant 60 fps då. Medans jag kunde spela in med Playclaw i ca 90 fps. Dels så kan ju playclaw recorda i 30 fps då inte youtube stödjer mer.. Och sen blir det så sjukt stora filer av Fraps. Har bara 9 Gb kvar av min Ssd och det är inte mycket för Fraps och min usb hårddisk är väl för seg?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror nog en I5 2500k, 8 Gb ram, och 6950 2Gb klarar av youtube faktiskt.

Skulle du kunna ytterligare beskriva mer detaljerat vad du har för processor och grafikkort?

 

Samt skriva vilka inställningar som är aktiva vid inspelningen enligt Inlägg #4?

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...