Hoppa till innehåll

Bygga Ny Dator


DjLudde
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

Jag tänkte bygga ihop en ny dator eftersom att min gamla la av, tyvärr har jag ingen erfarenhet av att bygga datorer så jag skulle bara behöva säkerhetskolla med någon som vet om delarna jag har hittat funkar tillsammans.

Allt ska köpas nytt förutom grafikkort som jag köpte till förra datorn.

Om ni vet några delar jag kan få för bättre pris eller liknande så får ny gärna tipsa (OBS! måste finnas att köpa i butik). Självklart har jag en hårdisk men den länkar jag inte (säg till om jag glömt något).

 

Chassi: Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart + 140mm fläkt

 

Moderkort: Gigabyte P67A-D3-B3

 

Processor: Intel Core i5 2500K 3,3GHz

 

Nätagg: FSP 650-80EGN 650W 80+ Gold

 

Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

 

Grafikkort: ASUS Radeon HD 6770 1GB GDDR5 (har redan)

 

Är väldigt tacksam för svar, och tipps om det finns billigare och ungefär lika bra alternativ, datorn ska användas för att spela spel, recorda, livestreama, edita mm...

 

EDIT: Jag har köp delarna och allt funkar jätte bra, mod får gärna låsa tråd ;)

Redigerat av DjLudde
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

http://www.inet.se/produkt/5309986/intel-c...i5-2500k-3-3ghz är lite dyrare men mycket bättre. Jämför recensionerna.

Verkar otroligt värd pengarna och speciellt med tanke på vad folk säger att de får upp den i. :o

Tyvärr har jag egentligen 500kr för lite för delarna jag postade i huvudinlägget men jag ska absolut sikta på den här processorn, tackar ;)

 

Btw, hur prisvärda skulle du säga att resten av delarna är?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chassit kan du dra ner på om du vill. Och nätagget är onödigt kraftigt. http://www.inet.se/produkt/6900305/fractal...n-tesla-550w-80 blir bra.

Tack för hjälpen, förstår inte hur du orkar sitta och hjälpa mig och resten av fuskaforumet hela tiden x)

Men i min gamla dator hade jag ett nätagg på 500w (samma grafikkort men en 2,2ghz dual core processor) och då kunde jag inte starta datorn med tangentbordet inkopplat, så jag vågar nog inte satsa på en 550 watts, men eftersom att du tror det skulle funka så kör jag på 650 ;)

Ska kolla upp ett fulare chassi också!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grafikkortet plus hela datorn kan absolut inte dra mer än 300watt. Då min dator med 6950 drar runt 300 watt..

Tycker absolut du ska satsa på bättre nätagg, då du uppgraderar grafikkortet.

Menar du ett nätagg med över 650w??
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har bara läst några inlägg i tråden, så ursäkta om detta redan är löst. Men ditt system kommer dra 200 till max 300W. Så ett agg på 550W räcker gott och väl.

 

Jag kör mitt 560Ti (ett kort som drar mycket mer ström än ditt) på ett 500W agg och det funkar hur bra som helst. Vet att det står 600W i sign, men det är mitt gamla och jag har inte orkat ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har bara läst några inlägg i tråden, så ursäkta om detta redan är löst. Men ditt system kommer dra 200 till max 300W. Så ett agg på 550W räcker gott och väl.

 

Jag kör mitt 560Ti (ett kort som drar mycket mer ström än ditt) på ett 500W agg och det funkar hur bra som helst. Vet att det står 600W i sign, men det är mitt gamla och jag har inte orkat ändra.

Tackar! Tänkte prova med mitt gamla 500watts nätagg, men om det inte funkar kör jag nog ändå på 650 ifall jag ska köpa till massa grejer :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...