Hoppa till innehåll

Debatt-tråd Om Aktuella Händelser


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

Om du menar det met låtar så ja, Lowkey-Obama nation bannad från TV, Anarchy In the UK bannades ju från radio, iofs i UK men ändå. Fast den är nog inte bannad från radio längre.

Har du tagit tiden och faktiskt lyssnat på vad som sjungs i Obama Nation? Att sånger som dessa portas från TV är väl en självklarhet?

 

Skulle TV-bolagen sända dessa typer av budskap i låtar, som varken är på ett diskret eller dubbelsidat sätt så skulle bolagen riskera att få massa skit. Detta är ju borderline racism, inte alls i mina ögon, men just precis för bolagens ögon(anti white government, no tolerance). Nu vet jag inte precis av vad eller var som denna låt förbjöds att sändas och ty är jag för lat för att kolla upp det. Men i slutändan så är låten skriven av en britt med irakisk härkomst. Bara det skulle nog förklara varför TV-bolagen inte vill ha denna "anti-USA" låten.

 

(Egentligen vet vi att zionisterna som håller i mediasträngarna inte uppskattar denna sorts anti-zionism, eller hur? :D)

 

:tinfoil:

Redigerat av Zaff
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du tagit tiden och faktiskt lyssnat på vad som sjungs i Obama Nation? Att sånger som dessa portas från TV är väl en självklarhet?

 

Skulle TV-bolagen sända dessa typer av budskap i låtar, som varken är på ett diskret eller dubbelsidat sätt så skulle bolagen riskera att få massa skit. Detta är ju borderline racism, inte alls i mina ögon, men just precis för bolagens ögon(anti white government, no tolerance). Nu vet jag inte precis av vad eller var som denna låt förbjöds att sändas och ty är jag för lat för att kolla upp det. Men i slutändan så är låten skriven av en britt med irakisk härkomst. Bara det skulle nog förklara varför TV-bolagen inte vill ha denna "anti-USA" låten.

 

(Egentligen vet vi att zionisterna som håller i mediasträngarna inte uppskattar denna sorts anti-zionism, eller hur? :D)

 

:tinfoil:

Låten är inte "anti-white government", utan säger tydligt att ingenting har ändrats bara för att det är en svart president. Och det finns mängder av låtar med USA-kritiskt budskap som tillåtits spela i radio, Springsteens "Born in the USA" för att dra ett exempel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låten är inte "anti-white government", utan säger tydligt att ingenting har ändrats bara för att det är en svart president. Och det finns mängder av låtar med USA-kritiskt budskap som tillåtits spela i radio, Springsteens "Born in the USA" för att dra ett exempel.

Tror inte den är förbjuden på radio helt ärligt, kollade inte upp det heller. Jag menar ju självklart inte att den är "anti-white government", det förstår du väl? Jag sa enbart hur låten kommer uppfattas av TV-bolag och stor del av dess tittare. Born in the USA är förvisso USA-kritisk men lägger inte upp det lika "grovt" som Obama Nation.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

En av de dömda i TPB-målet har skickat in en nådeansökan.

 

http://blog.brokep.com/2012/07/04/nadeansokan/

 

Om det har gått till som han beskriver det så är det ju helt sjukt.

Intressant inlägg.

 

Men det är ju inte speciellt förvånande. Varför skulle Sverige riskera sina relationer med USA för en internettjänst som inte genererar någon vinst till den svenska staten?

 

USA har alltid fått som de vill, på ett eller annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...