Hoppa till innehåll

Derpnet


Gäst KawaiiNek0
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst KawaiiNek0

DerpNet var en creative server startad år 2010 (har jag för mig) med namnet NekoCraft och körde hMod, nu återfödd som en survival server med bukkit och Minecraft 1.2.5!

 

DerpNet är numera en survival server med plugins såsom AutoRepair, MyWarp, iConomy etc. för att göra det roligt att båda minea och bara derpa runt.

 

Servern är hostad i Sverige på en 100/10 lina. Vi har 30 slots och bra grief-skydd.

 

Servern är inte riktigt klar (spawn etc är inte klart), men jag skulle vilja ha lite spelare att hjälpa mig bygga upp det, självklart med hjälp av spelare redan registrerade.

 

När du först joinar kan du inte bygga, men registrera dig bara på vårat forum och gör en ansökan.

Här är en lite guide på hur man gör just detta (noobvänlig fast på engelska): http://derpnet.nu/how2whitelist/

 

Notera gärna att det är engelska som pratas på servern, inte svenska (om det inte endast är svenskar online vill säga, men ansökningar etc tas på svenska, samt allt på servern är på englska)

 

Redigerat av KawaiiNek0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst KawaiiNek0

Jag skulle gärna köra tills jag såg att det var bukkit. Jag kommer gärna när det inte är bukkit

Vad är det för fel på bukkit?

Är det den där jobbiga där man får värdelösa stats av att göra värdelösa saker?
Japp, stämmer bra det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...