Hoppa till innehåll

Någonting I Datorn


Northwest

Rekommendera inlägg

Yes,när jag stänger av datorn så går allt fint i början,dvs "Du loggas ut" och "Windows avslutas" ploppar upp.

Sedan slocknar skärmen och det låter som att datorn stänger av sig (pieeww) ljudet,men fläktarna fortsätter att gå och lampan lyser fortfarande.

 

Tänkte att den kanske bara segar så lät den vara under natten men på morgonen var den fortfarande ingång och det har varit likadant de senaste dagarna.

 

Det började efter en kraftig åsksmäll på onsdags morgonen så kan det vara blixten?

Datorn har kanske även fått en kyss av blixten i december förra året.

 

Så vad säger ni är det dags att rädda vad som räddas kan innan den kraschar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar som att operativsystemet stängt av sig men datorn inte lyckas göra det. Klagar windows på något när du startar? Om inte borde det vara säkert att fortsätta såhär och bryta strömen när OSet stängt av sig. Viktig data ska du dessutom alltid ha backup på på minst två ställen oavsett.

 

Och i framtiden dra ut alla sladdar när åskan går. Det gör jag alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Kommer inga felmeddelanden som jag kan se,och för övrigt verkar allt som det ska.

 

Det är ingen viktig info egentligen,bilder,filmer och musik mest,tycker bara det är jobbigt att leta reda på all skit sedan :P Brukar lägga det på lagringsdisken,den brukar klar sig när c disken går och lägger sig.

 

Jag brukar också dra ur sladden när åskan går,men förra året var jag inte hemma när det hände,och i onsdags var jag inte beredd. :gitarr:

Redigerat av Motard4life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...