Hoppa till innehåll

Lever Fuska.se Fortfarande?


unix
 Dela

Rekommendera inlägg

Problemet med äldre moderatorer är att de lätt bedömer något som "barnsligt" eller "onödigt" fast det kanske inte är det ur en 13/14-årings perspektiv. Moderatorerna borde vara max 17 år för att de lättare ska kunna kommunicera och förstå de som är på forumet. Helst ska de vara mellan 14-16.

Klart något inte ser barnsligt ut ifrån ett barns perspektiv, just därför det heter "barnsligt" och inte "vuxligt".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 277
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har vi någonsin egentligen haft något problem med någon mods ålder? Varken suna eller #21 låste "barnsliga" vettiga trådar, så varför ta upp ett icke existerande problem (vad jag vet)?

 

 

[Edit] Jag missade en bokstav. Meep.

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Saken hör ju till den att det händer inget nu, modstyrkan är minimal men det behövs knappast mer även om det hade vart bra att ha fler.

 

Hur ska vi påverka folk om folk inte gör något till att börja med? Hur ska vi testa något som inte existerar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Saken hör ju till den att det händer inget nu, modstyrkan är minimal men det behövs knappast mer även om det hade vart bra att ha fler.

 

Hur ska vi påverka folk om folk inte gör något till att börja med? Hur ska vi testa något som inte existerar?

Inaktivitet är något som vi från KG har en del erfarenhet av, eftersom det är ett forums största fiende och det är svårt att komma ur, därför såg vi till att motarbeta och förebygga inaktivitet så fort och effektivt som möjligt. Frågan är om fuska är bortom en aktiv räddning eller om sidan helt enkelt måste förlita sig på en spontan återhämtning. Det som är avgörande här är om det är många som läser sidan men få som postar, eller om det överhuvudtaget är få personer i forumet.

 

Dessutom, när forumet är så inaktivt som det är nu så krävs det att standarden sänks drastiskt (den har sänkts en del den senaste tiden och det är bra). Många säger att de är kvar pga av gruppforum och/eller lekforumet, där reglerna är lösare. Men sådan aktivitet drar inte in så många nya till sidan utan låter bara sidan gå på "life support". Om standarden sänks över hela sidan kommer aktiviteten och öka, sen steg för steg kan man kräva mer kvalité i takt med att sidan blir mer aktiv. Sen krävs det också stora insatser från admin och hans icke-existerande "crew" (som jag absolut tycker borde finnas) att promotera sidan och få in fler folk till den, folk i den rätta målgruppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi vet alla att forumet var bättre förr. En av sakerna som skiljer sig från förr är att det då var yngre folk och yngre moderatorer. Är det så farligt att försöka testa?

Vet inte riktigt om jag känner till någon aktiv medlem i 13-17år på forumet som jag skulle vilja nominera till mod...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi vet alla att forumet var bättre förr. En av sakerna som skiljer sig från förr är att det då var yngre folk och yngre moderatorer. Är det så farligt att försöka testa?

I tanke på att ingen moderator är "ung" i den åldern du menar, så det känns ju inte särskilt smart att avsätta moderatorer som har mycket erfarenhet pga ålder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt om jag känner till någon aktiv medlem i 13-17år på forumet som jag skulle vilja nominera till mod...

Det är för att du är 18, och det är delvis däri min kritik till äldre medlemmar och moderatorer ligger. Jag kan tänka mig t.ex. Juicelol, 360Xbox och Lifelover som mod, bara för att dra några som jag vet är i den åldern och är tillräckligt mogna och skötsamma för att vara mods på rak arm.

 

@ Xade: Du har problem med att skilja plural och singular åt. ;) Ja, Draghon är inte "ung". Dessutom ser jag inget behov med att kicka henne med en gång och ta in yngre moderatorer. Man skulle kunna börja med att ta in 2-3 nya, yngre moderatorer, och i så fall sakta fasa ut Draghon. Hon har dessutom sagt att det inte spelar någon roll om hon är mod eller inte, så det handlar inte om att känslokallt sparka henne mot hennes vilja. (Ja, Rapto är mod, men knappast aktiv, Draghon har själv sagt att hon är den enda moderatorn i praktiken).

 

Antingen måste fuska helt skifta fokus för att kompensera för en ändrad, äldre målgrupp, eller så måste vi lyckas göra ett generationsbyte. Det är inte hela lösningen kanske, sidan är allmänt utdaterad som andra har sagt och följer inte den moderna spelutvecklingen, men åldersproblematiken på sidan är helt klart ett stort problem.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet med äldre moderatorer är att de lätt bedömer något som "barnsligt" eller "onödigt" fast det kanske inte är det ur en 13/14-årings perspektiv. Moderatorerna borde vara max 17 år för att de lättare ska kunna kommunicera och förstå de som är på forumet. Helst ska de vara mellan 14-16.

Det så kallade "problemet" du nämner kan jag tyvärr inte se. För tillfället så är det bara jag och Draghon som är moderatorer och vi har inga problem med kommunikationen mellan oss och yngre personer, utan det är ju bara något som du har kokat ihop. Jag är medveten om att saker och ting ses annorlunda ut för en 13-åring än vad det gör för en 30-åring, vilket jag är säker på att även Draghon gör.

 

Så att det skulle finnas en åldersgräns för att vara mod, är ju löjligt och det tror jag nog även du gör innerst inne.

Personer som inte kan kommunicera med alla åldersgrupper kommer aldrig att bli mod heller för den delen.

 

Om jag återgå till det du sa om att äldre inte kan ha en fungerande kommunikation med en 13 åring för att en 13 åring ser världen på ett annat sätt, hur blir det då om en 13 åring ska kommunicera med en 30 årings värld på forumet?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...