Hoppa till innehåll

Lever Fuska.se Fortfarande?


unix
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är en bra fråga som även jag ställer mig. Ett exempel är Playstation 3-forumet som tappat otroligt mycket. Om vi tar det som ett konkret exempel, någon som har en ide och vad kan göras för att få fart på det? Eller är intresset i botten för Playstation 3?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 277
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är en bra fråga som även jag ställer mig. Ett exempel är Playstation 3-forumet som tappat otroligt mycket. Om vi tar det som ett konkret exempel, någon som har en ide och vad kan göras för att få fart på det? Eller är intresset i botten för Playstation 3?

Kanske borde börja marknadsföra för nya spel? Typ skapa en Officiel Diablo 3 tråd som så många andra forum gör, gör lite reklam för det osv :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast varför postar ingen i de andra forumen? Det är ju inte så att det inte finns folk.

Problemet är att en massa rävar hänger kvar och dominerar forumet som borde ha stuckit för 2-4 år sen. Det blir inget bra generationsbyte. Dessutom tror jag moddarna har varit på tok för gamla. Det har varit för strikt senaste tiden så målgruppen har till följd av det blivit förskjuten upp i åldrarna, närmare 15-17 än 12-14. Att forumet ska vara "vuxet", "städat", och "spamfritt" är ju egentligen löjligt med tanke på att det framförallt riktar sig mot ungdomar mellan 12 och 16.

 

EDIT: Medelåldern i denna tråd t.ex. torde vara strax över 19.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet är att en massa rävar hänger kvar och dominerar forumet som borde ha stuckit för 2-4 år sen. Det blir inget bra generationsbyte. Dessutom tror jag moddarna har varit på tok för gamla. Det har varit för strikt senaste tiden så målgruppen har till följd av det blivit förskjuten upp i åldrarna, närmare 15-17 än 12-14. Att forumet ska vara "vuxet", "städat", och "spamfritt" är ju egentligen löjligt med tanke på att det framförallt riktar sig mot ungdomar mellan 12 och 16.

 

EDIT: Medelåldern i denna tråd t.ex. torde vara strax över 19.

 

Du har en viss poäng, forumet måste vara välkommnande för alla åldrar, men att moderatorerna har en aningen högre ålder skadar inte. ;)

 

 

För övrigt tror jag också att det kan bli aningen mer fritt när det kommer till postande. Självklart ska grova påhopp, rasism etc inte få förekomma eller reklam och totalt meningslösa trådar, men att skriva svar som mer liknar kommentarer än ett inlägg som direkt bidrar, kanske ska få förekomma aningen mer, dvs att man låter trådarna gå aningen mer offtopic och låta ordet vara mer fritt. Många tycker det är kul trots allt. Samtidigt måste det finnas någolunda gränser.

 

 

Upp till admin dock, men kom med förslag, allt uppskattas :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Xade på den punkten att kommentarer kan tillåtas i större utsträckning såvida t.ex. det inte förekommer specifikt i första inlägget att de skall undvikas (t.ex. i lekar). Problemet med kommentarerna är dock att de ofta kan vara negativa och leda till bråk, men kan det kommenteras och det undviks så ser jag inga problem med den biten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet med äldre moderatorer är att de lätt bedömer något som "barnsligt" eller "onödigt" fast det kanske inte är det ur en 13/14-årings perspektiv. Moderatorerna borde vara max 17 år för att de lättare ska kunna kommunicera och förstå de som är på forumet. Helst ska de vara mellan 14-16.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet med äldre moderatorer är att de lätt bedömer något som "barnsligt" eller "onödigt" fast det kanske inte är det ur en 13/14-årings perspektiv. Moderatorerna borde vara max 17 år för att de lättare ska kunna kommunicera och förstå de som är på forumet. Helst ska de vara mellan 14-16.

Tycker jag med, eller så tycker jag bara att dom ska ha förståelse.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet med äldre moderatorer är att de lätt bedömer något som "barnsligt" eller "onödigt" fast det kanske inte är det ur en 13/14-årings perspektiv. Moderatorerna borde vara max 17 år för att de lättare ska kunna kommunicera och förstå de som är på forumet. Helst ska de vara mellan 14-16.

Nja, jag tycker man bör utse en moderator utifrån deras personlighet och INTE deras ålder. Vad man dömer "barnsligt" eller "onödigt" beror ju på individen och inte åldern.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...