↗ till inläggetGeh, det finns inte ens något crew. Det är bara admin som fixar sidan, och modsen som petar på forumet som folk ser.Jag vara bara inne snabbt och läste, är tvungen att kommentera.
Jag lämnade för länge sedan pga av att forumet in princip stod still och bla dessa punkter..
- MINUS
.Det hände inte så mycket. Inga större uppdateringar osv.
.Det är endast Admin som sköter allt.
.Bara några få utvalda moderatorer.
.Brist på crew som faktiskt brinner för att kanske förändra och sköta saker. Det kändes mer som att admin stod ensam i sin roll som att ens kunna fixa saker. Bättre att tilldela olika roller som ett crew som har sina områden.
Lever Fuska.se Fortfarande?
Skulle nog inte hänga på forumet om det inte vore för Oztown.
Känns som om större delen av forumet lever pga. Allmänt och lekforumet. :(
↗ till inläggetSkulle nog inte hänga på forumet om det inte vore för Musikgruppen.
Känns som om större delen av forumet lever pga. Allmänt och lekforumet. :(
Fast varför postar ingen i de andra forumen? Det är ju inte så att det inte finns folk.
Det är en bra fråga som även jag ställer mig. Ett exempel är Playstation 3-forumet som tappat otroligt mycket. Om vi tar det som ett konkret exempel, någon som har en ide och vad kan göras för att få fart på det? Eller är intresset i botten för Playstation 3?
↗ till inläggetKanske borde börja marknadsföra för nya spel? Typ skapa en Officiel Diablo 3 tråd som så många andra forum gör, gör lite reklam för det osv :)Det är en bra fråga som även jag ställer mig. Ett exempel är Playstation 3-forumet som tappat otroligt mycket. Om vi tar det som ett konkret exempel, någon som har en ide och vad kan göras för att få fart på det? Eller är intresset i botten för Playstation 3?
↗ till inläggetProblemet är att en massa rävar hänger kvar och dominerar forumet som borde ha stuckit för 2-4 år sen. Det blir inget bra generationsbyte. Dessutom tror jag moddarna har varit på tok för gamla. Det har varit för strikt senaste tiden så målgruppen har till följd av det blivit förskjuten upp i åldrarna, närmare 15-17 än 12-14. Att forumet ska vara "vuxet", "städat", och "spamfritt" är ju egentligen löjligt med tanke på att det framförallt riktar sig mot ungdomar mellan 12 och 16.Fast varför postar ingen i de andra forumen? Det är ju inte så att det inte finns folk.
EDIT: Medelåldern i denna tråd t.ex. torde vara strax över 19.
Nej fuska lever inte längre imo
↗ till inläggetProblemet är att en massa rävar hänger kvar och dominerar forumet som borde ha stuckit för 2-4 år sen. Det blir inget bra generationsbyte. Dessutom tror jag moddarna har varit på tok för gamla. Det har varit för strikt senaste tiden så målgruppen har till följd av det blivit förskjuten upp i åldrarna, närmare 15-17 än 12-14. Att forumet ska vara "vuxet", "städat", och "spamfritt" är ju egentligen löjligt med tanke på att det framförallt riktar sig mot ungdomar mellan 12 och 16.
EDIT: Medelåldern i denna tråd t.ex. torde vara strax över 19.
Du har en viss poäng, forumet måste vara välkommnande för alla åldrar, men att moderatorerna har en aningen högre ålder skadar inte. ;)
För övrigt tror jag också att det kan bli aningen mer fritt när det kommer till postande. Självklart ska grova påhopp, rasism etc inte få förekomma eller reklam och totalt meningslösa trådar, men att skriva svar som mer liknar kommentarer än ett inlägg som direkt bidrar, kanske ska få förekomma aningen mer, dvs att man låter trådarna gå aningen mer offtopic och låta ordet vara mer fritt. Många tycker det är kul trots allt. Samtidigt måste det finnas någolunda gränser.
Upp till admin dock, men kom med förslag, allt uppskattas :)
Håller med Xade på den punkten att kommentarer kan tillåtas i större utsträckning såvida t.ex. det inte förekommer specifikt i första inlägget att de skall undvikas (t.ex. i lekar). Problemet med kommentarerna är dock att de ofta kan vara negativa och leda till bråk, men kan det kommenteras och det undviks så ser jag inga problem med den biten.
Jag håller med Xade och admin, men så länge det inte innehåller personliga påhopp.
Problemet med äldre moderatorer är att de lätt bedömer något som "barnsligt" eller "onödigt" fast det kanske inte är det ur en 13/14-årings perspektiv. Moderatorerna borde vara max 17 år för att de lättare ska kunna kommunicera och förstå de som är på forumet. Helst ska de vara mellan 14-16.
Håller med Dave37, men däremot måste dom ju vara tillräckligt mogna för att inte missbruka "titeln" moderator.
Jag skulle vilja säga att moderatorerna ska vara omkring 17, och max 20.
↗ till inläggetTycker jag med, eller så tycker jag bara att dom ska ha förståelse.Problemet med äldre moderatorer är att de lätt bedömer något som "barnsligt" eller "onödigt" fast det kanske inte är det ur en 13/14-årings perspektiv. Moderatorerna borde vara max 17 år för att de lättare ska kunna kommunicera och förstå de som är på forumet. Helst ska de vara mellan 14-16.
↗ till inläggetNja, jag tycker man bör utse en moderator utifrån deras personlighet och INTE deras ålder. Vad man dömer "barnsligt" eller "onödigt" beror ju på individen och inte åldern.Problemet med äldre moderatorer är att de lätt bedömer något som "barnsligt" eller "onödigt" fast det kanske inte är det ur en 13/14-årings perspektiv. Moderatorerna borde vara max 17 år för att de lättare ska kunna kommunicera och förstå de som är på forumet. Helst ska de vara mellan 14-16.
↗ till inläggetLåter bättre, faktiskt.Nja, jag tycker man bör utse en moderator utifrån deras personlighet och INTE deras ålder. Vad man dömer "barnsligt" eller "onödigt" beror ju på individen och inte åldern.
↗ till inläggetKlart något inte ser barnsligt ut ifrån ett barns perspektiv, just därför det heter "barnsligt" och inte "vuxligt".Problemet med äldre moderatorer är att de lätt bedömer något som "barnsligt" eller "onödigt" fast det kanske inte är det ur en 13/14-årings perspektiv. Moderatorerna borde vara max 17 år för att de lättare ska kunna kommunicera och förstå de som är på forumet. Helst ska de vara mellan 14-16.
Fast 13 åringar och 14 åringar är inte så små... Yngre personer är oftare mycket mognare och förståndigare än man tror.
Moderatorns ålder är irrelevant. Vad som är relevant är personens mognadsgrad, och personlighet. Sen om personen är fem eller 35 spelar ju ingen som helst roll.
Har vi någonsin egentligen haft något problem med någon mods ålder? Varken suna eller #21 låste "barnsliga" vettiga trådar, så varför ta upp ett icke existerande problem (vad jag vet)?
[Edit] Jag missade en bokstav. Meep.