kola_king Skrivet 29 April 2012 Rapport Dela Skrivet 29 April 2012 Tjena, jag har använt Garage Band lite grann för att producera låtar med MIDI (huvudsakligen) och jag gillar hyffsat ljudbanken som finns tillgänglig genom Garage Band men tycker det är rätt ineffektivt att arbeta i på många sätt. Är det nån som vet nåt annat bra program som kan erbjuda lika bra (eller bättre) ljudbank som/(än) Garage Band men som är effektivare att arbeta i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 April 2012 Rapport Dela Skrivet 30 April 2012 LMMS Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 4 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2012 Tack för tipset, har prövat det och laddat ner en soundfont och följt de instruktioner jag kunnat hitta om hur man importerar soundfonten men jag får det inte att låta. Any clues? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2012 Har själv bara använt det en väldigt kort tid. Visste inte ens att det fanns till windows som jag nu kollade upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 4 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2012 I've gotta say, att rekomendera ett musikproduktionsprogram som du tror enbart finns till Linux utan att nämna det är en hyffsad chansning, Linux är ju inte det vanligaste operativsystemet på marknaden precis :P Men okej, tack ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2012 Du nämnde inte vad du hade. Så jag utgick ifrån Linux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 4 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2012 Jag skulle nog säga att Windows (och eventuellt Mac) är i särklass vanligast fortfarande, så om inte annat specificeras tror jag det vore rimligast att anta någon av dem. Men du kanske har andra erfarenheter, vad vet jag :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 4 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2012 Även fast dom är vanligast för person datorer, så kan han fortfarande utgå från att du har linux, för att han har linux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 5 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2012 Även fast dom är vanligast för person datorer, så kan han fortfarande utgå från att du har linux, för att han har linux.Fast det gör det fortfarande inte till ett rimligt antagande. Bara för att jag håller på med hästpolo är det inte rimligt att anta att någon som vill köpa en boll är ute efter en sådan som används i den sporten, är rimligare att utgå ifrån att det är en fotboll eller kanske tennisboll den vill åt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 10 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2012 Logic Pro, för macen. FL Studio för Windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 10 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2012 Logic Pro, för macen. FL Studio för Windows.Ah, ja, jag hittade FL Studio på egen hand, verkar lovande om jag bara lär mig använda det :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 10 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2012 FL Studio är riktigt bra. Dessa videor är VÄLDIGT hjälpsamma, rekommenderar starkt att kolla igenom dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.