Hoppa till innehåll

Likgiltighetstråden

kola_king

Rekommendera inlägg

Fick nyss höra att min morfar fått en stroke. Tröstade min mor som var ganska uppriven men reagerade inte emotionellt själv. Mer inställd på att ta hand om min morsas känslor än oroa mig över morfar. Han klarar sig garanterat, om han får skador eller inte återstår att se.

Ett slaganfall är sannerligen inget som är lätt att hantera. Hoppas det hela upptäcktes i tid och det inte blir några bestående men.

Och helt plötsligt känns min senaste lyrik helt osmaklig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 225
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Fick nyss höra att min morfar fått en stroke. Tröstade min mor som var ganska uppriven men reagerade inte emotionellt själv. Mer inställd på att ta hand om min morsas känslor än oroa mig över morfar. Han klarar sig garanterat, om han får skador eller inte återstår att se.

Fy! Sånt är aldrig roligt.

Minns själv när man fick samtalet om att farfar hade blivit inlagd :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett slaganfall är sannerligen inget som är lätt att hantera. Hoppas det hela upptäcktes i tid och det inte blir några bestående men.

Och helt plötsligt känns min senaste lyrik helt osmaklig.

Jodå, han kollapsade inte eller någonting sånt utan de ringde ambulans när de märkte att han började sluddra och fick svårigheter att greppa saker. Min moster och hennes barn är där uppe, men de kan inte besöka honom på sjukhuset eftersom det inte går att lämna min dementa mormor ensam i huset. Stressen över att hantera mormor var en stark bidragande faktor till vad som utlöste stroken.

Fy! Sånt är aldrig roligt.

Minns själv när man fick samtalet om att farfar hade blivit inlagd :/

Nä.. grejen med att jag valde att posta det här var för att jag själv inte hade någon känslomässig reaktion, förutom att försöka lugna ner min mor. Kan inte säga varför riktigt, jag har ingenting emot mina morföräldrar men jag har aldrig stått dem nära heller. Jag föreslog till mamma att hon skulle ta ledigt och åka upp redan imorgon, vilket hon förmodligen ska. Grejen är att hon säkert vill att jag och min bror följer med, och ärligt talat vill jag inte det. Om hon nu ska det tänker jag inte protestera, jag kände bara ingen lust till att åka.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är möjligt. Jag är dock tveksam. Inte för att jag tänker bete mig respektlöst och nonchalant. Det är bara det att jag tänker på situationen rationellt och pragmatiskt, typ "Hur ska man ta hand om mormor när morfar är borta?", "Vad behöver jag ta hand om här hemma om mamma åker?". Inget "Vad sorgligt om morfar råkar illa ut". Även om tanken försätter mig i en lite tyngre sinnesstämning är det fortfarande inga uppenbara känslor som bubblar upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jodå, han kollapsade inte eller någonting sånt utan de ringde ambulans när de märkte att han började sluddra och fick svårigheter att greppa saker. Min moster och hennes barn är där uppe, men de kan inte besöka honom på sjukhuset eftersom det inte går att lämna min dementa mormor ensam i huset. Stressen över att hantera mormor var en stark bidragande faktor till vad som utlöste stroken.

Det låter som de bästa förutsättningarna som kunde finnas för att upptäcka det hela i tid och någon lade märke till det.

Önskar jag kunde ge dig en kram, bara för att jag vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag har känt så också, min morfar vart inlagt på danderyd för ett tag sedan och eftersom vi träffas kanske en gång per år och han knappt känner igen mig längre så hade jag också svårt att sätta känslor på tillfället, det jag kände jämtemot honom då var mer en mänsklig empati från min sida och jag tror att jag hade känt liktdant om det hade varit en främling jag kollade på. Önskar att vi två hade varit närmare men det är svårt pga. hans ålder (jag är yngst i min släkt och så länge jag kommer ihåg har han varit gammal)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker synd om en snubbe i min klass som "typ" blir mobbad och han är rätt så utanför om man säger så, han fyller år idag (inte många som grattat där inte) och jag funderade på om jag ska skriva grattis till honom men sen så kom jag på att han inte skrev grattis till mig på Facebook när jag fyllde år, så då blir det inget! (jag har inte gjort honom något)

Redigerat av Lifelover
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker synd om en snubbe i min klass som "typ" blir mobbad och han är rätt så utanför om man säger så, han fyller år idag (inte många som grattat där inte) och jag funderade på om jag ska skriva grattis till honom men sen så kom jag på att han inte skrev grattis till mig på Facebook när jag fyllde år, så då blir det inget! (jag har inte gjort honom något)

Vafan ge grabben ett jävla grattis!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara skriv grattis, det är ju inte så himla jobbigt. Om han nu är mobbad så vågar han förmodligen inte skriva grattis till folk själv, han tror väl att ingen vill ha med honom att göra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...