Hoppa till innehåll

Byta Hårddisk?


speltoken
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har funderat på en grej. Min 360 hårddisk har inte så stort minne (typ 20 GB, tror jag) och jag har funderat på att köpa en hårddisk med större minne. Men kan man flytta innehållet från den gammla hårddisken till den nya? För jag vill inte förlora en massa grejer som jag har köpt via marketplace och så.

 

Och hur gör man då?

Kopierar man över innehållet till ett usb eller liknande och flyttar sen det till den nya hårddisken?

Redigerat av speltoken
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man använder en transfer cable som går att köpa på olika affärer. Det finns guider på Youtube hur man använder dom.

Är det något särskilt format på 360 hårddiskar? Annars borde det bara vara att köra in den i en dator och göra backup om de inte har något ovettigt skydd mot det får att få sålt onödiga kablar som du säger.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-360/acc...usb-flash-drive

"Obs! Ett USB-flashminne kan användas för att flytta 16 GB av innehållet till en annan konsol. Om du behöver flytta mer än 16 GB av innehållet till annan konsol använder du överföringskabeln för Xbox 360-hårddisken."

 

Varför kan man inte flytta mer för?

Kan man använda vilket USB-minne som helst?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...