Hoppa till innehåll

[disskusions Tråd] Samlarobjekt


Distinction
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...

Okej då, jag har en del samlarobjekt som jag samlat under åren.

 

Samlade på en serie som hette "monster". Nya numret kom varje månad om jag minns rätt, då fick man ett antal fakta-liknande blad och cirka 10st kort, även där var det fakta om något. Det fanns en del kategorier, ex, dinosaurier, djur, kryp, myter (ex: loch ness-odjuret) till och med fantasivarelser (ex: Sleipner). Det var mycket intressant och har 6 tjocka pärmar hemma. Undrar än idag vad som hände med "monster", jag slutade bara att få och min prenumeration slutade bara sådär. Någon som vet vad som hände?

 

Utöver detta så samlar jag på pc-gamer, filmer och burkar av energidrickor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har en massa pokemon-kort jag "samlar" på. Inte direkt att jag aktivt försöker skaffa fler kort, men jag absorberade de flesta kort från klasskompisar som inte längre ville ha dem i typ högstadiet och jag har sparat på dem sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej då, jag har en del samlarobjekt som jag samlat under åren.

 

Samlade på en serie som hette "monster". Nya numret kom varje månad om jag minns rätt, då fick man ett antal fakta-liknande blad och cirka 10st kort, även där var det fakta om något. Det fanns en del kategorier, ex, dinosaurier, djur, kryp, myter (ex: loch ness-odjuret) till och med fantasivarelser (ex: Sleipner). Det var mycket intressant och har 6 tjocka pärmar hemma. Undrar än idag vad som hände med "monster", jag slutade bara att få och min prenumeration slutade bara sådär. Någon som vet vad som hände?

 

Utöver detta så samlar jag på pc-gamer, filmer och burkar av energidrickor.

Intressant att du tar upp det, prenumererade också på samma sak. Tror pärmarna ligger nere i källaren nu dock, men det var alltid kul när man fick hem X antal "sidor" i månaden (eller vad det nu var) och man sorterade in det i pärmarna och studerade närmare. Minns bara bitvis, men som du nämnde så var ju en kategori fantasi-monster, sen var det väl någon med giftiga djur som ormar/spindlar, någon med djur i havet (hajar etc.) sen djur som bara såg roliga ut t.ex.

 

För att svara mer on topic så samlar jag på musik. CD-skivor och Vinyl, har runt 400 CD-skivor och strax över 15 vinyler (några är singlar, köpte skivspelare rätt nyligen) och även en hel del musik DVD's och BluRays.

Har även en hel drös med Sweden Rock-tidningar, prenumererat på tidningen i 3-4 år nu eller så, blivit en del nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samlade på Knasen tidningar för många år sen, hade ungefär varenda nummer från 1980 till 2003, hoppas det blir värt nåt någon dag :)

Har också en hel del av dem! En av de roligaste serietidningarna tycker jag :).

 

Dock verkligen inte från samma årtal, minst 1999 tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej då, jag har en del samlarobjekt som jag samlat under åren.

 

Samlade på en serie som hette "monster". Nya numret kom varje månad om jag minns rätt, då fick man ett antal fakta-liknande blad och cirka 10st kort, även där var det fakta om något. Det fanns en del kategorier, ex, dinosaurier, djur, kryp, myter (ex: loch ness-odjuret) till och med fantasivarelser (ex: Sleipner). Det var mycket intressant och har 6 tjocka pärmar hemma. Undrar än idag vad som hände med "monster", jag slutade bara att få och min prenumeration slutade bara sådär. Någon som vet vad som hände?

 

Utöver detta så samlar jag på pc-gamer, filmer och burkar av energidrickor.

Samlade på det med : D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har en massa pokemon-kort jag "samlar" på. Inte direkt att jag aktivt försöker skaffa fler kort, men jag absorberade de flesta kort från klasskompisar som inte längre ville ha dem i typ högstadiet och jag har sparat på dem sen dess.

Det här får väl beskriva mitt "samlande"..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...