Hoppa till innehåll

Köpråd - Datorutrustning


Raptomex

Rekommendera inlägg

Hej, är ute efter en ny datormus. Använder för tillfället en logitech MX518, den fungerara relativt bra. Det var ju dock ett tag sedan den släpptes och jag undrar om det finns någon ny och bättre datormus att ersätta den med.

 

Priset får ej överstiga 1000 SEK.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag själv har använt Mx518 riktigt länge och tänkte på den så fort jag läste trådens namn. Jag är så van vid den att jag aldrig vill byta. Det känns om att du vill köpa något nytt "bara för att".

Nu är jag inte riktigt säker på hur jag ska tolka ditt "bara för att", du får gärna förklara dig.

 

Är mestadels intresserad i om det finns någon datormus som presterar bättre i spel än vad mx518 gör.

Man vill ju såklart ha det bästa som kan erbjudas för ett lämpligt pris när man spelar, inte sant? :)

För övrigt så fungerar inte sidoknapparna på datormusen så den uppfyller inte riktigt mina behov längre, som den gjorde förr.

 

R.A.T 7, sjukt skön och väldigt bra mus enligt mig.
Kollade lite snabbt på en del recensioner och det verkar som om att det lätt kan uppstå tekniska problem med den.

Saitek Cyborg i sig känns lite som en Mac - överprisat skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej. Jag tycker att mycket folk verkar tänka "Nu är det dags att köpa något bara för att det var länge sen jag gjorde det" när de egentligen inte behöver något nytt så det var det jag frågade om. Mitt tangentbord är över 10 år och musen säkert över 5 och skulle antagligen inte byta om jag fick något annat gratis för att jag är van vid dessa och de uppfyller alla mina krav.

 

Hursomhelst så skulle jag gå till en affär och prova ut möss eller tangentbord om jag varit i behov av nya.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var lite inne på ett siberia v2 frost blue. Kostar lite mer än de andra säkert inte bättre/sämre heller för den delen. Men dem är så jävla snygga så jag lägger gärna ut någon extra hundralapp på dem! ^^

 

Såg att komplett hade denna skärm för 1.3k, kan det vara något att köpa?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635503

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var lite inne på ett siberia v2 frost blue. Kostar lite mer än de andra säkert inte bättre/sämre heller för den delen. Men dem är så jävla snygga så jag lägger gärna ut någon extra hundralapp på dem! ^^

 

Såg att komplett hade denna skärm för 1.3k, kan det vara något att köpa?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635503

Vad priorterar du mest hos en skärm? Bra färger eller snabb responstid?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Vad priorterar du mest hos en skärm? Bra färger eller snabb responstid?

Ja det är ju lite svårt. Givetvis så vill man ju ha en skärm med bra färger och inte allt så hög responstid.

 

Hur många bagis vill du lägga på ett headset`?
1k. +/- ~300kr. Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...