Hoppa till innehåll

Hur Får Man Ett Registrerings Formulär?


minnap
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har en hemsida men tycker att det ska att skapa forum där medlemmar på sidan kan skriva

och ha sina profiler (typ) men jag vet inte hur man gör ett regestrerings formulär, om jag lyckades med

det så undrar jag isåfall hur man gör så att medlemmar kan logga in igen? :(

 

finns det ett enkelt sätt eller kan man göra det med HTML?

 

Tacksam för svar! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Effektivast vore att göra som Dave sade här ovanför. Du måste lära dig PHP (eller någon annan serverspråk beroende på vad situationen kräver) och sedan också hur databaser fungerar.

Jag har inte postat i tråden förrän nu. Blev det sent i går eller? XD Jag och WASD är inte samma person. :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att bara kopiera någon som finns brukar inte bli bra utan om du verkligen vill rekommenderar jag att du lär dig PHP så du vet vad koden faktiskt gör. Jag känner inte till något som bara är att kopiera och att det funkar. Mina klasskamrater försökte med det i skolan och det gick väl sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med i det som WASD säger. Du måste ta din tid. Att gå framåt snabbt utan att förstå vad man egentligen håller på med är ett stort misstag.

 

Förövrigt är det inte möjligt för dig att skapa en "loginformulär" eftersom n.nu varken stöder serverspråk eller ger dig tillgång till någon databas.

 

Ladda ned WAMP-server och installera den på din dator. Läs noga igenom w3schools PHP och sql-guide (åtminstone grunderna). Testa dig fram, fråga och googla kontinuerligt vid funderingar, och lär dig sånt som du behöver vartefter.

Redigerat av Njugen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...