Hoppa till innehåll

Najs Datorspel


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Fallout 3 och New Vegas är riktigt bra (3an är ju samma utvecklare som Skyrim), dom är väldigt lika på många sätt och har fantastisk gameplay och story. Skyrim är ju självklart mycket av samma. :) Men Fallout tilltalar mig mer, då post-apokalyptiska miljöer är mer intressanta enligt mig, jag rekommenderar att man börjar med 3an.

 

Sen precis som ImCasualGamer säger så borde du spela igenom alla Half Life och Portal (båda spelen har intressant story och gameplay). Det är nästan krav på att ha spelat igenom dom om man ens ska spela.

 

Bra spel som inte nämnts innan:

 

Civilization V, om man gillar tur-baserad strategi och är intresserad av historia.

Left 4 Dead 2

3D Sexvilla 2 ;|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Total War-serien. Jag har redan beskrivit den till dig så ingen anledning till att göra det här också.

 

De jag rekommenderar är:

 

Rome: Total War

Medieval 2: Total War

Empire: Total War

Napoleon: Total War

Shogun 2: Total War

 

Dessa har även en del expansioner som öppnar upp ännu en scen att erövra i, till exempel Medieval 2: Total War - Kingdoms, som erbjuder 4 nya kampanjer: Spanjorernas erövring av Amerika, korstågen i Mellanöstern, Britannien på 1100-talet och Tyska ordens krig mot de hedniska östeuropéerna.

 

Sen finns det en stor mängd av moddar till dem, bland annat Third Age: Total War till Medieval 2: Total War som är baserat på Tolkiens Midgård.

 

Moddar kan man hitta här: http://www.twcenter.net/forums/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

L.A Noire

Spelaren styr Cole Phelps och spelet är i tredjepersonsperspektiv, spelaren besöker brottsplatser, granskar objekt, förhör vittnen och misstänkta personer. Under spelet får Cole Phelps sällskap av någon från polisstationen där han jobbar, i vissa uppdrag måste spelaren jaga misstänkta antingen genom att köra i Los Angeles gator eller springa till fots. I förhören får spelaren alternativ från en bok som antecknas. Under förhören får spelaren välja om personen talar sanning, är tveksam eller ljuger.

 

Sjukt krävande spel, man måste verkligen vara uppmärksam på allting. Har faktiskt riktigt svårt att få bra "betyg" på uppdragen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

L.A Noire är ett sjukt kul spel. Jag ångrar lite att jag såg en komplett playthrough av det, för nu vet jag ju vad som händer och vad man ska göra. Men förhoppningsvis har jag glömt lite detaljer tills jag faktiskt skaffar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Legend of Grimrock

Turn-Based, First Person, Dungeon crawling, role playing game.

Totalbiscuit's WTF Is.... om det:

 

Du slängs ner i fängelsehålan Grimrock och får löftet att om du kan ta dig ut så är du fri. Men för att kunna ta dig ut måste du ta dig förbi farliga monster och lösa kluriga pussel.

Du letar samtidigt efter bättre equips, mat och andra nödvändigheter.

 

 

Sid Meier's Civilization V

Turn-Based, Strategy Game

 

Jag har själv inte spelat det, men det är något som sitter på min att göra lista.

Just därför tänker jag inte beskriva spelet då jag inte har nån större erfarenhet av det. Lämnar istället en review från IGN. Jag skulle inte ta betyget de ger spelet på något större allvar utan bestämma själv vad du tycker efter att man hört själva reviewn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

L.A Noire är ett sjukt kul spel. Jag ångrar lite att jag såg en komplett playthrough av det, för nu vet jag ju vad som händer och vad man ska göra. Men förhoppningsvis har jag glömt lite detaljer tills jag faktiskt skaffar det.

Aw, fyfan vad sketet! "/ Men förhoppningsvis har du glömt bort några detaljer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...