Hoppa till innehåll

Tjena Grabbar!


Rhino
 Dela

Rekommendera inlägg

Den rapto länkade har bara 4GB RAM. Visst det kanske funkar men jag tycker du ska ha 8 GB RAM om du ska spela så du slipper slita på hårddiskens SWAP-utrymme.

Fast dagens spel kräver inte mer än 4gb RAM, så det räcker ju om man enbart spelar. Fast å andra sidan så är ju inte RAM-minnen dyra i dagens läge så man skulle ju kunna köpa 8gb för framtida behov.

 

Eller så köper man 4gb och sedan köper man ytterligare några minnen den dagen då det behövs. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Fast dagens spel kräver inte mer än 4gb RAM, så det räcker ju om man enbart spelar. Fast å andra sidan så är ju inte RAM-minnen dyra i dagens läge så man skulle ju kunna köpa 8gb för framtida behov.

 

Eller så köper man 4gb och sedan köper man ytterligare några minnen den dagen då det behövs. :)

Nä visst spelen kanske inte kräver 4 GB men det kan ju vara roligt om man slipper stänga av vartenda annat program man har uppe som t.ex. Firefox, Skype och alla andra bakgrundsprogram. Sen kommer det ju alltid "lag spikes" och det gör ju inget om de inte sker i SWAP. Nu kanske det är ett dåligt exempel men jag kom upp i 60-65% av mitt 8 Gigs-RAM när jag spelade Minecraft. Och ja... 60% av 8 GB är mer än 4 GB.

 

Dessutom, som du sa, RAM kostar inte så mycket, det är en god investering.

 

Detta är "recommended system requirements" för bf3, och vi vet att det innebär för att köra på "medium", och för att köra på högra inställningar kräver alltså ännu mer, sen säger jag inte att det betyder att det kräver mer RAM än 4 GB för att vara spelbart, bf3 käkar enligt rykten grafik mer än något annat.

 

Recommended system requirements for Battlefield 3

 

OS: Windows 7 64-bit

Processor: Quad-core Intel or AMD CPU

RAM: 4GB

Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.

Graphics card memory: 1 GB

Sound card: DirectX compatibl sound card

Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

 

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Recommended system requirements for Battlefield 3

 

OS: Windows 7 64-bit

Processor: Quad-core Intel or AMD CPU

RAM: 4GB

Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.

Graphics card memory: 1 GB

Sound card: DirectX compatibl sound card

Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

4GB är ju även det rekommenderande, kravet är minst 2GB men det rekommenderas 4GB. Så egentligen behöver man nog inte köpa till mer RAM. Om det blir mer aktuellt att ha mer GB i framtiden är det nog ännu billigare att köpa RAM då.  Redigerat av 4FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4GB är ju även det rekommenderande, kravet är minst 2GB men det rekommenderas 4GB. Så egentligen behöver man nog inte köpa till mer RAM. Om det blir mer aktuellt att ha mer GB i framtiden är det nog ännu billigare att köpa RAM då. 

Jo fast återigen snackar vi om en som vill kunna köra spelet på "high". minimum är ju för att spelet i princip ska gå att starta över huvudtaget, "recommended" är för att kunna spela det normalt utan allt för mycket lagg. Vill man spela utan lagg på göre inställningar krävs mer. Det känns ju dumt att köpa en dator, spela bf3 och se att det går trögt, och sen 1 vecka senare köpa mer RAM bara för att priset på den tiden har sjunkit i snitt 0.76 kr.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo fast återigen snackar vi om en som vill kunna köra spelet på "high". minimum är ju för att spelet i princip ska gå att starta över huvudtaget, "recommended" är för att kunna spela det normalt utan allt för mycket lagg. Vill man spela utan lagg på göre inställningar krävs mer. Det känns ju dumt att köpa en dator, spela bf3 och se att det går trögt, och sen 1 vecka senare köpa mer RAM bara för att priset på den tiden har sjunkit i snitt 0.76 kr.

Jag förstår inte varför vi har denna diskussion. Har du 4 gb RAM så kan du spela BF3 med high inställningar utan problem, du kanske till och med kan spela på ultra. När det kommer till BF3 så kan man inte bara fastna på att ha RAM-minne, utan då krävs även ett grafikkort och en processor, som i det här fallet är viktigare än RAM. Datorn jag länkade till på komplett är allt som krävs för att spela BF3 på high. I och med det, så lär du även kunna spela andra spel med relativt bra grafikinställningar.

 

Så TS, om din kompis har lite extrapengar att lägga ut på RAM så varför inte. Men har han inte det så behöver han inte oroa sig över det med tanke på att 4gb räcker.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många som fått stor fps boost när dom bytte från 4 till 8 Gb ram.

Och sen så klarar inte jag ens av att spela High i 1080p med I5 2500k, 8 Gb ram och HD 6950 2 Gb. Så en dålig amd processor och ett 6870 klarar nog inte Bf3 laggfritt på high? :rolleyes:

 

Jag skulle tagit:

 

(om det skulle va den billigaste, annars I5 2500k/3570k)

 

Och sen valt ett grafikkort :)

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många som fått stor fps boost när dom bytte från 4 till 8 Gb ram.

Och sen så klarar inte jag ens av att spela High i 1080p med I5 2500k, 8 Gb ram och HD 6950 2 Gb. Så en dålig amd processor och ett 6870 klarar nog inte Bf3 laggfritt på high? :rolleyes:

 

Jag skulle tagit:

 

(om det skulle va den billigaste, annars I5 2500k/3570k)

 

 

Och sen valt ett grafikkort :)

Isådana fall måste det varit något fel på din dator, 6950 ska kunna klara high 1080p utan problem
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

i5 2500k med ett 6950 ska klara BF3 på High med 60fps, annars är något fel.

Här kan ni få se något gammalt klipp jag spelade in förut

 

 

Jag har intel core i5 och 6950. Och jag lirar på high utan problem.

Skulle du kunna slänga upp en film på det med när man ser fpsen? :rolleyes:

 

Jo men man ska ju ha en "duglig" fps också..
Made my day, hellre medium med 60 fps än high med 45-50
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...