Hoppa till innehåll

Installera Linux


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

Du har antagligen inte aktiverat att visa dolda filer (de som börjar med en punkt). Kolla bland Arkiv och sånt annars borde Ctrl-H visa dem ifall det funkar i din filhanterare.

Jo, jag hade aktiverat det men den fanns inte där. Testade att ladda ner en "färdig" conky-config med alla filer som behövdes och klistrade in dem, efter det så fungerade det.

 

En fråga bara, när jag kör Spotify genom Wine så går min CPU-aktivitet upp till runt 54%, varav ca 50% är Spotify. Finns det någon bättre lösning som gör att CPU-aktiviteten inte ökar så mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag googlade och det verkar som att många har det problemet. Wine är inget att lita på. Som tur är använder jag själv inte spotify.

Okej, jag klarar mig nog. Enda problemet är väl att den blir lite varmare och låter lite mer. Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag installerade linux mint på en dator jag fick gillar det faktiskt men ska bara ha datorn som "leksak"

Linux är en leksak på ett sätt som drar mig till det. Det finns så mycket att göra och prova sig fram och utforska och lära. Också bygger man det vill vad man vill. Det är egentligen det jag gillar mest med Linux.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Linux är en leksak på ett sätt som drar mig till det. Det finns så mycket att göra och prova sig fram och utforska och lära. Också bygger man det vill vad man vill. Det är egentligen det jag gillar mest med Linux.

Det är en av de stora anledningarna till att jag skaffade linux också. Jag tycker att det är riktigt kul att lära sig något nytt istället för att använda samma gamla tråkiga Windows hela tiden.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...