Hoppa till innehåll

Varför Byta Till Linux


miningoskar
 Dela

Rekommendera inlägg

Det tvekar jag på. Det går så sakta neråt så man märker det inte direkt. Men det kanske blivit bättre i w7 jämfört med tidigare versioner. Eller så har du bra hårdvara. Märker du inte hur uppstarter av saker går långsamt? När saker väl är igång brukar de gå bra.

Inget går långsamt med tiden om man har Windows, kanske om du har en gammal skitdator med Vista eller något skit.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Isåfall hanterar du inte den rätt, min dator är inte "riktigt slö" än och jag installerade w7 för ca 1 år sen. Har även väldigt mycket sämre komponenter.

Jag anser mig väldigt duktig inom datorer och stör mig själv på hur dåligt "hanterande" jag sett andras datorer vara och såg alltid till att ta bort gamla program och hålla min dator städad. Ändå blir den seg med tiden med windows.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser mig väldigt duktig inom datorer och stör mig själv på hur dåligt "hanterande" jag sett andras datorer vara och såg alltid till att ta bort gamla program och hålla min dator städad. Ändå blir den seg med tiden med windows.

Jo precis, min dator är inte lika snabb som den var när windows var nyinstallerat. Men om datorn blir riktigt slö med de komponenterna som nämndes innan så är något fel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är många som tycker att ''Jag har windows så jag behöver inte linux¨.Men jag kan bäretta varför man ska byta. Jag tycker själv att linux är snabbare på internet och spel. och du som behöver starta datorn snabbt behöver inget ssd om du ladar ner linux kan du starta på 10 sekunder. och du kan få tag i de sparade filerna från windows i linux. men om du är gamer så spara windows för att de flästa spelen kör på direct x graphic motor. microsoft som har skapat windows har skapat direct x och de vill inte ge ut det till linux och de. Men med linux finns det många versioner att välja mellan ubuntu natty narwhal och linux mint är bra nybörjar alternativ. vanliga ubuntu har fått en ganska ful start meny och lite komplicerad och den vill inte funka för mig och den segar lite att starta så ubuntu natty narwhal är ett bättre alternative. Linux slöar inte ner sig som windows som måste omformateras ungefär varje halvår. när man vänjer sig vid linux så är det bättre än windows. linux tar också mindre ram. och du kan lättare skpa att bli hackad med linux för du kan göra programen så bara du kan öppna dem. och du kan om du vill vara riktigt säker installera antivirus program men jag känner att det inte behövs eftersom det är så att linux har bättre skydd mot virus.

linux

+snabbare

+finns olika versioner för olika ändamål och kunskap

+startar otroligt snabbt till och med utan ssd

+bra på gammla datorer

+lätt att byta vy mellan flera skärmar

-använder inte direct x

-kan inte köra alla spel

 

windows

+bäst för gaming

+lätt att lära sig

+har direct x graphic motor

-segt att starta (om du har en ny dator eller har ssd märker du nog inte det)

-är inte bra på gamla datorer w7 kan inte köras på många gammla datorer.

-måste omformateras varje halv år (bara en recomendation men du behöver inte men det blir segt om du inte har typ ssd)

Förstår att vissa föredrar open source och de som gör det inte tycker om Microsoft. Men på sättet du driver ditt heliga korståg mot Windows är bara för roligt, vadå behöver formatera varje halvår?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet, det där med formatera är bara BS.

Det är min personliga upplevelse som delas av många jag pratat med det om. Men som sagt kan det ha blivit bättre. Har ni SSD kanske? Draghguggwhor som har det sa ju att han inte upplever det långsammare efter ett år.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...