💬
Logga in
Fuska.se

Tips På Mat

58 svar · startad

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #1

Mat.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

omelett.

Nivå 10 · Veteranfuskare

omelett.

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #4

"Inte behöver tillagas" är väl kategorin jag söker. Jag äter stekt ägg ibland under dagen.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Det mesta man lagar på ägg. Kokta, stekta, äggröra osv.

Edit: Jaha...

Fil+flingor? Gröt? Det behöver man ju visserligen "tillaga", men att lägga havregryn, vatten och lite salt på en tallrik och stoppa in den i mikrovågsugnen tycker jag inte räknas!

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #6

Flingor eller gröt äter jag redan till frukost. Nån gång har jag tagit det på kvällen också men jag söker variation!

Nivå 8 · Veteranfuskare

Har du en mixer? Mixa mjölk och banan, tillsätt en liten mängd vaniljsocker eller oboy-pulver om så önskas. Sjukt gott, brukar käka det efter att jag tränat. :)

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #8
↗ till inlägget

Har du en mixer? Mixa mjölk och banan, tillsätt en liten mängd vaniljsocker eller oboy-pulver om så önskas. Sjukt gott, brukar käka det efter att jag tränat. :)

En smoothie eller? Ett problem är dock att föräldrarna brukar sova när jag tar kvällsmat och en mixer kommer väcka dem. Annars kommer jag nog göra det i när jag ska lägga mig vid normala tider.
Nivå 8 · Veteranfuskare

Frukt.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Kanske Frukt.?

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #11

Mmm det borde jag nog köpa mig. Finns inte så mycket i hemmet just nu vad jag vet.

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Vatten och bröd. Det är trots allt bara kvällsmat så mer än så behövs inte.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

En smoothie eller? Ett problem är dock att föräldrarna brukar sova när jag tar kvällsmat och en mixer kommer väcka dem. Annars kommer jag nog göra det i när jag ska lägga mig vid normala tider.

Ja ungefär, fast jag brukar göra med relativt mycket mjölk så att den inte blir riktigt så tjock som en smoothie. Det är för övrigt även gott att sätta i lite äpple eller päron också, fast då tycker jag att man kan strunta i Oboyen då det inte passar så bra ihop enligt mig. :)
Nivå 5 · Fuskare

För mig brukar det bli mackor, yoghurt, risifrutti eller frukt, typ banan eller äpple. Hade också gärna haft mer variation, men lite svårt.

27 Aug 2012
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Vatten och bröd. Det är trots allt bara kvällsmat så mer än så behövs inte.

Fruktansvärd post! Klart man behöver näring, och då är inte vatten bästa alternativet :angry:

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget

Fruktansvärd post! Klart man behöver näring, och då är inte vatten bästa alternativet :angry:

Fast den 'näring' som de flesta vräker i sig på kvällen, är den nödvändig? Äter man normalt under dagen så skulle jag säga nej på det. Så då kan man vara ekonomisk och gå på det enkla och billiga.
Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

Sjuuuukt gott

Nivå 6 · Fuskare

Om ni ska äta på kvällen, skippa kolhydraterna. Man behöver inte så högt blodsocker när man ska sova, så håll er istället till fett- och proteinrik mat, så kommer ni sova bättre samt minska risken för diabetes och hjärtsjukdomar. :)

Ni kommer dessutom vara mycket mättare när ni vaknar på morgonen om ni tryckt i er ägg och bacon kvällen innan än om ni hade ätit risgrynsgröt, så chansen är att ni äter mindre till frukost och på så sätt lättare kan kontrollera vikten om ni har problem med det.

Ur ren häsosynpunkt. :)

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #19
↗ till inlägget

Sjuuuukt gott

"Riskvikk" har jag köpt ibland som är väldigt gott. Ska nog prova den där också :)
29 Aug 2012
Nivå 10 · Veteranfuskare

Börja laga mat istället, en stark måltid innan läggdags håller dig mätt under natten och du mår som en gud. Snabba och enkla maträtter kan inkludera t.ex. Pytt i Panna och stekt ägg, köp bara ett kilo felix krökarpytt, släng ner i stekpannan ett tag och du är klar! Annars kan du steka nån köttbit till potatis eller dylikt, har du rester ifrån någon köttig måltid? Skär ner allt kött du har och stek det! Tillsammans med nudlar och lite grönsaker har du en soft wook :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in