Hoppa till innehåll

Technic Samt Tekkit Tråden

Lynott

Rekommendera inlägg

Är ditt OS 64-bitars och hur mycket RAM har du?

Tekkit/Technic sänker fps:en brutalt jämfört med vanilla, jag går från 200-300 i vanilla till 80-120 i technic pack. Har du ett texture pack på det så lär du sänka fps:en ytterligare 20-50 fps beroende på vilket texture pack du kör på. I tekkit/Technic finns många grafikinställningar som man kan optimera för att spelet ska gå så smidigt som möjligt, däribland render distance och "fast" i stället för "fancy". Se till att i övrigt inte ha program körandes som tar upp ditt RAM.

Minecraft bör köras på Java 7, 64-bitars versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som vet hur man kan fixa så tekkit/minecraft inte laggar så jädra mycket? Datorn har sett bättre dagar men ska enkelt kunna köra minecraft, får typ fps drop då och då. Kan man uppdatera java eller dylikt?

Om du går in på video settings så kan du hålla över alla "ikoner" så får du upp information om vad det gör och vad du kan ha för inställningar.

Håller du tex på "Graphic" så står det "Fast, Fancy"

Då tar du "Fast" för att det är snabbast.

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är ditt OS 64-bitars och hur mycket RAM har du?

Tekkit/Technic sänker fps:en brutalt jämfört med vanilla, jag går från 200-300 i vanilla till 80-120 i technic pack. Har du ett texture pack på det så lär du sänka fps:en ytterligare 20-50 fps beroende på vilket texture pack du kör på. I tekkit/Technic finns många grafikinställningar som man kan optimera för att spelet ska gå så smidigt som möjligt, däribland render distance och "fast" i stället för "fancy". Se till att i övrigt inte ha program körandes som tar upp ditt RAM.

Minecraft bör köras på Java 7, 64-bitars versionen.

Har 32bitars OS. 5.5 RAM (tror jag).

Använder texturepack för att det blir så jädra mycket snyggare.

Kör alltid på minsta viewing distance.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Minecraft ska köras på 64bitars java, därför behöver du 64bitars OS, tyvärr. =/

Jag känner igen det där var exakt samma problem för mig på min gamla XP-dator. Om du kör technic/tekkit skulle jag inte rekommendera mer än 64x64 texturepacks heller om du vill köra helt laggfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Gjorde ett program i computercraft för att bygga cirklar. Den är lite avig än så länge men jag tror inte det är farligare än att jag sätter mig ner och funderar ut mina val av randvärden. Borde antagligen använda polära koordinater istället för kartesiska.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...