Rhino Skrivet 22 December 2012 Rapport Dela Skrivet 22 December 2012 Har 6000kr i plånboken i skrivande stund och undrar: Vilken bärbar dator rekommenderar ni? Jag spelar Minecraft, BF3, Far Cry 2/3, Just Cause 2, LoL och ni vet, mainstream spelen liksom! Och då undrar jag, Kan jag ens få en speldator (bärbar, har redan en stationär..) för 6000, eller ska man vänta till mellandagsrean? Vill att skärmen ska va hyfsat stor på datorn.. Jul kommer ju snart också så får se om man får mer pengar eller stickade tröjor! Varför jag vill ha en bärbar dator är för att mina föräldrar är skilda och orkar inte bära över en dator hela tiden. Tack på förhand! :) :visslar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 22 December 2012 Rapport Dela Skrivet 22 December 2012 Vänta tills mellandagsrean, Du får inte speciellt mycket för 6k när det gäller bärbara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 22 December 2012 Rapport Dela Skrivet 22 December 2012 Det finns inga bra bärbara speldatorer för 6000, tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 December 2012 Rapport Dela Skrivet 22 December 2012 Inte ens en stationär för 6000kr blir "bra". Godkänt kan det väl bli om man köper delar och bygger ihop själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 22 December 2012 Rapport Dela Skrivet 22 December 2012 Min dator kostar 7000kr och den är ganska dålig för att vara spel-dator, så jag tror inte du får speciellt mycket för 6k Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 22 December 2012 Rapport Dela Skrivet 22 December 2012 Tyvärr så måste du få ihop mer pengnar än så om du ska köpa en bra speldator, men du kan ju alltid hålla koll i blocket och tradera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nazar Skrivet 23 December 2012 Rapport Dela Skrivet 23 December 2012 Eller så köper du en konsol. Nackdelen med konsoler dock är att dom har inte så jätte mycket RTS spel. Annars så har konsoler mer spelutbud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 23 December 2012 Rapport Dela Skrivet 23 December 2012 Ett bättre alternativ hade nästan varit att uppgradera dropbox och lägga alla sparfiler etc där. Som de andra har sagt, du kan inte få ens en ok bärbar speldator för 6000 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 23 December 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 23 December 2012 Tänkte mer en Dator som klarar LoL och Skype samtidigt. Kanske nåt mer än så?! Som L4D2, eller mer......? Och den är tänkt för utbildning också, te.x skriva uppsatser osv :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 23 December 2012 Rapport Dela Skrivet 23 December 2012 En bärbar dator för 6000 kr motsvarar ungefär en stationär för 4500-5000, och med en sådan kan du spela få spel bra överhuvudtaget och ofta på låga grafikinställningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gudas Skrivet 23 December 2012 Rapport Dela Skrivet 23 December 2012 (redigerat) http://cdon.se/hemelektronik/dell_inspiron...0m_1gb-21548586 kanske. den klarar nog inte bf3 och så men den är prisvärd. Redigerat 23 December 2012 av Gudas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harold Skrivet 25 December 2012 Rapport Dela Skrivet 25 December 2012 du kan få köpa min skoldator när jag har använt den klart om ett och ett halvt år :) den kan spela onlinespel som t.ex travian Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.