Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Har 6000kr i plånboken i skrivande stund och undrar: Vilken bärbar dator rekommenderar ni? Jag spelar Minecraft, BF3, Far Cry 2/3, Just Cause 2, LoL och ni vet, mainstream spelen liksom!

Och då undrar jag, Kan jag ens få en speldator (bärbar, har redan en stationär..) för 6000, eller ska man vänta till mellandagsrean? Vill att skärmen ska va hyfsat stor på datorn..

Jul kommer ju snart också så får se om man får mer pengar eller stickade tröjor!

Varför jag vill ha en bärbar dator är för att mina föräldrar är skilda och orkar inte bära över en dator hela tiden.

Tack på förhand! :)

:visslar:

Skrivet

Ett bättre alternativ hade nästan varit att uppgradera dropbox och lägga alla sparfiler etc där. Som de andra har sagt, du kan inte få ens en ok bärbar speldator för 6000 kr.

Skrivet

Tänkte mer en Dator som klarar LoL och Skype samtidigt. Kanske nåt mer än så?! Som L4D2, eller mer......?

Och den är tänkt för utbildning också, te.x skriva uppsatser osv :)

Skrivet

En bärbar dator för 6000 kr motsvarar ungefär en stationär för 4500-5000, och med en sådan kan du spela få spel bra överhuvudtaget och ofta på låga grafikinställningar.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...