xeliaz Skrivet 5 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2013 min kompis säger att det heter datormusar och jag säger att det heter datormöss vilket är rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 5 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2013 Mus blir bara musar i plural om det är någon form av kvinnligt könsorgan som åsyftas. En datormus liknar enligt mig inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 5 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2013 musar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 5 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2013 Datormöss. Samma som mus (djuret) och möss (djuren) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 5 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2013 mössor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 5 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2013 och för att vara riktigt noggrann, det heter datormöss och inte dator möss, se över titeln den sticker i ögonen. Tilläggas i diskussionen kan ju också skillnaden mellan data och dator, där det första är ekvivalent med information, medan det andra är en maskin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.