Hoppa till innehåll

Kerbal Space Program


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har efter 3 försök lyckats med en landning på Mun. Detta är tekniskt sett min första lyckade över huvudtaget då det inte har gått sönder något eller något har vält som inte ska välta eller liknande.

 

 

Jag har inte flugit hem den än med det ska nog gå utan problem. Just nu är jag så stolt över att den står där så det får den gärna göra ett tag till.

 

Sen har jag också börjat (igen) med lite bemannade resor. Jebadiah Kerman fick ta en sväng runt Kerbin och öva rymdpromenader.

http://imgur.com/a/cX3g9

 

Jag har även påbörjat bygget av min rymdstation men bara gjort ett misslyckat försök med att docka två moduler.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Update: Har lagt på en stor RCS-tank på min rymdstation och även skickat upp två Kerbonauter som numera bor där. :D

 

 

Nästa grejj är att ansluta en tremanskapsel, kanske skicka upp några fler och sen börja förbereda mig för att skicka Kerbals till Mun.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok den raketen jag har för mina månresor funkar nog (dock nätt och jämnt) med smärre modifikationer för att skicka Kerbals till Mun, men frågan är om jag ska:

 

1. Försöka med den jag har

2. Bygga en ny från scratch

3. Bygga en på min rymdstation och skicka den direkt ifrån bana kring Kerbin

 

Vad tycker ni?

 

EDIT: Hata att fuska inte mergar inlägg typ alls längre. :(

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter mycket träning på landningar med obemannade rymdraketer jag nu lyckats landa en bemannad farkost med Mun och lyckats återvända hem, utan att lämna något rymdskrot bakom mig. Jag lägger upp lite bilder när jag reser till Mun nästa gång. Nästa mål är att sända sonder till andra planeter och landa en obemannad farkost på Minmus och återvända hem.

 

EDIT: Här är bildspelet över första officiella landningen på Mun.

http://imgur.com/a/1Am8U#0

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...