Dave37 Skrivet 16 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2013 (redigerat) Ok dags för update: KSS II har skickats upp till sin färdiga bana http://imgur.com/a/M4l38 En aningen uppgraderad Rymd-bus tar utan större svårigheter upp 3000 L mono-propellant till KSS II. En arm läggs också till och tre st "docknings-lotsar" för att kunna hämta bränsletankar som släpps i närheten av stationen men som inte på egen hand kan docka. Detta får dessvärre tänkas om då mängden elektronik på stationen gör att datorn inte orkar med och stationen blir både mycket svår att kommunicera och navigera. En nedskärning av stationen planeras och det beslutas att Duna Adventurer tyvärr måste byggas om. Så mycket för ett modulärt ombyggnadsbart rymdskepp. Delarna dockar loss och lägger sig i kollisionskurs med Mun. Men ingen större skada skedd, ett nytt aningen simplare men liknande interplanetärt skepp konstrueras runt en bränsletank vid Kerbin. Denna gång har skeppet en bemannad kapsel. Rymd-bussarna som ligger vid KSS I gör det enkelt att hämta delar som skjutits upp och sätta dit dem. Faktumet att bussarna har dockningsportar både fram och bak gör att de kan transportera en hel del. Redigerat 16 Juni 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 28 Juli 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2013 (redigerat) Nu har spelet uppdaterats till 0.21 och en massa nytt har hänt. Jag firar detta med att landa en ny modell av landare på Mun. bredvid min gamla modell. Kanske är det dags för en liten koloni på Mun nu? Redigerat 28 Juli 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 28 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2013 (redigerat) Var lite sugen att köpa det på Summersale på Steam, ångrar mig nu i efterhand. Redigerat 28 Juli 2013 av FreakyStyley Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 28 Juli 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2013 (redigerat) Om du köper det på deras hemsida och sen migrerar det till Steam så är det som att köpa det på Steam med 21% rea. Redigerat 28 Juli 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 29 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2013 Synd att man inte förstår ett smack, Testade det hos en polare. Förstod nada, var som att spela ett spel på Ryska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 29 Juli 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2013 (redigerat) Ja det tar ett bra tag att ta sig in i. Tutorialsen är faktiskt väldigt bra att göra. Har precis påbörjat mitt första bemannade uppdrag till Duna: Redigerat 30 Juli 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 8 Augusti 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2013 Sådär, lyckad landning på Duna: http://imgur.com/a/FNEHF Lyckades lägga en station i omloppsbana runt Duna. Riktigt kraftig atmosfärbromsning då jag kom in på ett väldigt skumt sätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.