Hoppa till innehåll

Simcity 5 2013! :o


Rekommendera inlägg

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

som minecraft ?

Nej. Minecraft är ett freeroam spel där man kan göra vad man vill i princip.

SimCity bygger man en stad och måste tänka på alla de saker som man måste tänka på om man var stadsarkitekt- speciellt i SC5 där alla simmar beter sig superskumt då EA tog en hel del genvägar när de utvecklade spelet- men man måste tänka på saker som el, vatten, avlopp, soptipp för att nämna några- allt detta kostar varje timme och suger ut dig på din budget väldigt snabbt- då måste man balansera upp det med skatter som man själv kan justera- man kan även köra micromanaging och välja hur mycket rika respektive fattiga simmar måste betala i skatt, samt hur mycket affärsrörelser och industrier måste betala. 

 

Väldigt roligt spel men EA fuckade somsagt upp det rejält och gjorde spelet till en skithög då de blev giriga och släppte ett ofärdigt spel...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väldigt roligt spel men EA fuckade somsagt upp det rejält och gjorde spelet till en skithög då de blev giriga och släppte ett ofärdigt spel...

Vad tycker du är ofärdigt?

Är det fortfarande värt att skaffa?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tycker du är ofärdigt?

Är det fortfarande värt att skaffa?

AIn är helt broken- varje sim åker till det närmaste jobbet som inte är fullt istället för att återvända till samma jobb dag ut och dag in vilket resulterar att alla i staden åker till samma jobb i princip- vilket i sin tur leder till att en och samma väg blir helt hopplöst full medans alla andra vägar är tomma- dom har jobbat lite på hur dom tänker vid vägstopp men det är fortfarande långt kvar tyvärr.

Ja- troligtvis värt att skaffa nångång den ligger på rea.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Minecraft är ett freeroam spel där man kan göra vad man vill i princip.

SimCity bygger man en stad och måste tänka på alla de saker som man måste tänka på om man var stadsarkitekt- speciellt i SC5 där alla simmar beter sig superskumt då EA tog en hel del genvägar när de utvecklade spelet- men man måste tänka på saker som el, vatten, avlopp, soptipp för att nämna några- allt detta kostar varje timme och suger ut dig på din budget väldigt snabbt- då måste man balansera upp det med skatter som man själv kan justera- man kan även köra micromanaging och välja hur mycket rika respektive fattiga simmar måste betala i skatt, samt hur mycket affärsrörelser och industrier måste betala. 

 

Väldigt roligt spel men EA fuckade somsagt upp det rejält och gjorde spelet till en skithög då de blev giriga och släppte ett ofärdigt spel...

Med den texten får du mig att köpa spelet ! Låter skit kul.. Men jag har redan alldeles för många spel som måste spelas ut innan jag orkar börja med något nytt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med den texten får du mig att köpa spelet ! Låter skit kul.. Men jag har redan alldeles för många spel som måste spelas ut innan jag orkar börja med något nytt

Det är ju därför man köper mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...