Hoppa till innehåll

Klarar Min Dator Simcity 2013?


Rekommendera inlägg

Hejsan!

 

Jag funderar på att skaffa Simcity 2013, men enligt http://www.systemrequirementslab.com/cyri uppnår jag inte minikraven.
Kravet är Video Card, som säger följande.
 

Video Card Minimum: ATI Radeon HD 2x00 or better /nVidia GeForce 7800 or better /Intel Series 4 integrated graphics or better You Have: Intel® HD Graphics Family


Jag kollade upp systemkraven på Skyrim som jag klarar att spela (på låga grafik-inställningar) och såg att jag fick samma meddelande.

 

Jag undrar om det bara är "skitsnack" att jag inte kan spela spelet, eller kan jag inte köra det?

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns inte simcity 2013 där? bara äldre? detta? http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/Requirements/simcity/11506?p=a

 

Jag maxar inte det det står att ramen tar i precis.

 

Tror det är skitsnack. 

 

Jag maxar skyrim, LoL tillockmed minecraft, maxar allt jag vill köra oftast. Det är bara min  fläkt som får jobba.

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns inte simcity 2013 där? bara äldre? detta? http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/Requirements/simcity/11506?p=a

 

Jag maxar inte det det står att ramen tar i precis.

 

Tror det är skitsnack. 

 

Jag maxar skyrim, LoL tillockmed minecraft, maxar allt jag vill köra oftast. Det är bara min  fläkt som får jobba.

Det stod bara "Simcity" och jag vet att nästan alla videos på youtube säger antingen "Simcity" eller "Simcity 2013"

Men du tror att jag bör kunna köra Simcity 2013 som jag kör Skyrim?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon förövigt som har koll på hur bra det faktiskt fungerar med intel gma 4000? Det står ju listat som minikrav av EA/Maxis, men hur bra fungerar det i verkligheten? Är nämligen sugen på att skaffa spelet nu när servrarna börjar komma i ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ Proccito: Om du har mer än 256 MB grafikkortsminne så borde det gå, om än med lägsta inställningarna.

Jag tror jag har det, men jag är fruktansvärt okunnig för att kolla upp det.

Var hittar jag hur mycket grafikkortsminne jag har?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade, och det står "2820MB"

Betyder det att jag bör kunna köra det?

Du kan köra det. Glömde hastigheten på grafikkortet. men det borde ändå fungera. Men om inte beror det på de andra delarna i din dator. CPU & Ram OSV...

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan köra det. Glömde hastigheten på grafikkortet. men det borde ändå fungera. Men om inte beror det på de andra delarna i din dator. CPU & Ram OSV...

Jag bör nog inte kolla upp på den hemsidan.

Stod att jag inte uppnåde minimikraven för Flatout 2, som jag kör med högsta grafikinställningar helt laggfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bör nog inte kolla upp på den hemsidan.

Stod att jag inte uppnåde minimikraven för Flatout 2, som jag kör med högsta grafikinställningar helt laggfritt.

Ja, den sidan stämmer på vissa spel och vissa inte. Jag kan liksom köra skyrim på max grafik men på sidan står det precis över minimum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...