Lynott Skrivet 8 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2013 Tycker fortfarande inte det är acceptabelt att döda djur levande!Det är lite svårt att inte döda djur om de inte lever, finns lixom inget mellanting mellan levande och död."Im gonna kill you untill your dead" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 8 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2013 (redigerat) Jag ber ursäkt om att jag inte kunde ge källa till mina påståenden. Jag har en väldigt tätt schema just nu, mestadels p.g.a skolan. Jag refererade till studien utförd av Prof. Wilhelm Schulze och hans kollega Dr. Hazem i Universitetet av Hanover, Tyskland. Flera elektroder implanterades kirurgiskt i skallen av djuret, och för att kunna vara rättvis så fick djuret återhämta sig i ett par veckor från ingreppet. När djuret hade återhämtat sig från ingreppet så slaktade man den enligt islamiska halal lagar. Samtidigt mätte elektroderna i skallen EEG och EKG nivån i skallen. Jag citerar resultatet: Källa: http://www.iccservices.org.uk/downloads/reports/stunning_issues__definitions_reasons_humaneness.pdfJag är lite tveksam till hur bra källa det är. För det första verkar det inte vara en peer-reviewed artikel, den verkar vara från ungefär 2003 och är därför utdaterad i och med Gibsons experiment från 2009 som visar på motsatsen i och med förbättrad teknik att detektera smärta hos djuren. Slutligen tvivlar jag starkt på Dr A. Majid Katmes agenda då han verkar agera psuedovetenskaplig genom att leta efter tecken som stödjer hans tro. Han håller sig inte objektiv till vetenskap. Han verkar helt enkelt vara en ganska knasig filur som man nog inte ska ta på för stort allvar: http://www.4thought.tv/themes/should-you-ever-change-your-religious-beliefs-to-keep-up-with-the-law/dr-a-majid-katme http://drabdulmajidkatme.com/ http://freethinker.co.uk/2008/04/09/670/ http://www.whale.to/vaccines/katme_h.html Dessutom verkar ju den källan du länkade vara associerad med Peta vilket sänker trovärdigheten ytterligare. EDIT: Ja det säger ju allt när man kollar in hans sida och går till "stunning" och på första bästa man väljer får man upp meddelandet: This section is awaiting the relevant article to be added please be patient with us... Han letar alltså efter information som stärker hans förutfattade position, han försöker alltså inte ta reda på vad som faktiskt stämmer. Det finns ingen tillit till vad han har att säga. EDI2: @ Lynott: Schrödingers katt , och sen är det you're, inte your. Redigerat 8 Maj 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 8 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2013 Man kan ändå inte dämpa smärtan när de skär av saken i halsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 8 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2013 Man kan ändå inte dämpa smärtan när de skär av saken i halsen.Hur skall du döda djuren annars? hugga av huvudet? svälta ihjäl? Chocka dem till döds? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 8 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2013 Hur skall du döda djuren annars? hugga av huvudet? svälta ihjäl? Chocka dem till döds?Skjuta ett snabbt skott i skallen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 8 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2013 Skjuta ett snabbt skott i skallen.Hur många skott kommer det gå i världen då?Måste man ha "pistol licens" för att få skjuta ? Diskussionen kommer aldrig att ta slut ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 8 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2013 Hur många skott kommer det gå i världen då?Måste man ha "pistol licens" för att få skjuta ? Diskussionen kommer aldrig att ta slut ^^Jakt-licens. Och när man skjuter dem så dör de direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 8 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2013 Jakt-licens. Och när man skjuter dem så dör de direkt.Fast hur miljö Ovänligt är det ..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 8 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2013 Man kan ändå inte dämpa smärtan när de skär av saken i halsen.Jo om man stunnar dem först. Då är de medvetslösa. Det är därför man gör det, och för att minska stressen hos djuret. Och "saken" är Karotisblodkärlet, mer allmänt känt som halspulsådern. Om du säger "saken" så bevisar det dessvärre hur dåligt insatt du är i ämnet. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 8 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2013 Jo om man stunnar dem först. Då är de medvetslösa. Det är därför man gör det, och för att minska stressen hos djuret. Och "saken" är Karotisblodkärlet, mer allmänt känt som halspulsådern. Om du säger "saken" så bevisar det dessvärre hur dåligt insatt du är i ämnet.Jo jag googlar inte upp saker och tar reda på kroppsdelar i djur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 9 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2013 (redigerat) Jo jag googlar inte upp saker och tar reda på kroppsdelar i djur.Den kroppsdelen finns hos människor också. Redigerat 9 Maj 2013 av Money 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 9 Maj 2013 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2013 Fast hur miljö Ovänligt är det ..?Miljö ovänligt? Finns knappt inget. Den kroppsdelen finns hos människor också.Om du läser lite tidigare sa jag att djur och människor var lika på så vis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.