SAFT Skrivet 22 April 2013 Rapport Dela Skrivet 22 April 2013 (redigerat) Idag när jag skulle logga in på fuska ungefär kl. 12.30 så var sidan nere. Jag fick upp ett 403 error i några minuter. Skulle bara höra om någon var inne och såg detta, men också om någon vet vad som har hänt. Edit: Jag är väldigt orolig och tycker att Admin borde ta tag i detta omedel bums. Redigerat 22 April 2013 av SAFT 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 22 April 2013 Rapport Dela Skrivet 22 April 2013 Hej, Låter mycket underligt. Några fel skall det inte ha varit nämligen vad jag vet om eller kan se i loggar. Besöksmässigt så ser det ut att ha varit normalt med trafik kl 12-13. Något mindre än vanligt kl 10-12 visserligen, men om det beror på något störning eller något annat vet jag ej. Vilken internetoperatör har du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SAFT Skrivet 22 April 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 22 April 2013 Jo, det kan ju ha varit mitt mobila bredband som inte har så bra teckning här ute i skogen ;) jag har förresten Telia Keep up the good work Admin :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 22 April 2013 Rapport Dela Skrivet 22 April 2013 Okej, troligen någon tillfällig störning hos Telia då. Fortsätter det så hör av dig så skall jag se om det går att undersöka vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 April 2013 Rapport Dela Skrivet 22 April 2013 Hur kan en störning hos ISP leda till 403? Om inte nätverkstrafiken funkar korrekt så kan inte sidan laddas alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 22 April 2013 Rapport Dela Skrivet 22 April 2013 Men jag var ju inne förut då var det inget problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 22 April 2013 Rapport Dela Skrivet 22 April 2013 Hur kan en störning hos ISP leda till 403? Om inte nätverkstrafiken funkar korrekt så kan inte sidan laddas alls.403:an kan ju komma från annat håll, inte ovanligt att routrar t.ex. kör egna DNS-cache och redirectar tokigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 April 2013 Rapport Dela Skrivet 22 April 2013 Okej, det tror jag själv inte att jag stött på. 403-sidan brukar ange vilken adress man är på har jag för mig. Det är ju ganska stor säkerhetsrisk ifall viktig trafik bara råkar skickas fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 22 April 2013 Rapport Dela Skrivet 22 April 2013 Har själv stött på det flera gånger, iof vanligare med 404 när jag tänker efter. Skulle säga att det är väldigt vanligt på öppna wlan med inloggning med. Det som händer är att dns ändrar IP på alla domäner till sig själv för att man skall komma till inloggning, men lägger man på t.ex. /forum så försöker den komma till /forum på sig själv/servern och man får upp något fel. Skriver man enbart en domän utan något mer så fungerar dock redirecten som den skall. Har f.n. ett mobilt bredband från Telenor som uppför sig på ett sådant sätt när uppkopplingen bryts, man redirectas då till statussidan och har man något mer än domänen så får man upp diverse fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 22 April 2013 Rapport Dela Skrivet 22 April 2013 Har själv stött på det flera gånger, iof vanligare med 404 när jag tänker efter. Skulle säga att det är väldigt vanligt på öppna wlan med inloggning med. Det som händer är att dns ändrar IP på alla domäner till sig själv för att man skall komma till inloggning, men lägger man på t.ex. /forum så försöker den komma till /forum på sig själv/servern och man får upp något fel. Skriver man enbart en domän utan något mer så fungerar dock redirecten som den skall. Har f.n. ett mobilt bredband från Telenor som uppför sig på ett sådant sätt när uppkopplingen bryts, man redirectas då till statussidan och har man något mer än domänen så får man upp diverse fel.Jo det är mycke skit med mobiltbredband, det ska vara Riktigt internet då blir det inget fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.