Hoppa till innehåll

Mitt Bands Musik!


Rekommendera inlägg

Hallå där! Jag har ett band med några kompisar och vi har gjort vår första cover på låten "Crazy" av Simple Plan, vi heter Save The Punk-Rock och vårat syfte är att föra tillbaks punken som ibland visades på MTV. Vi syftar framförallt på band som Fall Out Boy, The Offspring och Simple Plan. Vi ska även göra covers på Bad Religion och sånt, vad tycks om vår första låt?

http://www.youtube.com/watch?v=Tp-1IGXJCBw

Och ja trummorna är inspelade för vi har ingen bestämmd trummis, och vi spelar ibland typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur mycket övade ni på den här innan ni spelade in?

 

Sången är inte särskilt bra och både bas- och gitarrspelet låter stelt och osmidigt, särskilt när det blir som ett litet avbrott varje gång gitarristen byter ackord. Öva mer eller ta lektioner.

Redigerat av Whore
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur mycket övade ni på den här innan ni spelade in?

 

Sången är inte särskilt bra och både bas- och gitarrspelet låter stelt och osmidigt, särskilt när det blir som ett litet avbrott varje gång gitarristen byter ackord. Öva mer eller ta lektioner.

Håller med. Gitarren låter osmidig bytet av ackorden är knas.

 

Vilket jag hör är det lätta ackord.

 

http://www.songsterr.com/a/wsa/simple-plan-crazy-chords-s17670

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Whore:

 

Vi har knappt övat om jag ska vara ärligt, vi satte ihop den där på ungefär två timmar för att göra nåt kul och pröva :)

 

Nimrood:

 

Japp, det är en ganska enkel punk låt. 16 åringar kan inte spela avancerande låtar i dagens samhälle (tänker på musiken som görs idag), men annars har jag spelat gitarr i 6 år och spelar även Joe Satriani och andra grejer. Spelade extremt mycket mellan åldern 10-13 men la av en stund och börjar nu igen.

 

VOLFI:

 

Japp, det ska vi. Fast för tillfället är det mycket fotboll och plugg, vi ska nog göra en cover på en Bad Religion, en The Offspring eller en Fall Out Boy låt nästa gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VOLFI

 

Japp, det ska vi. Fast för tillfället är det mycket fotboll och plugg, vi ska nog göra en cover på en Bad Religion, en The Offspring eller en Fall Out Boy låt nästa gång

 

 

Sommarlovet kommer ju snart så det blir nog bra där ! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, det är en ganska enkel punk låt. 16 åringar kan inte spela avancerande låtar i dagens samhälle (tänker på musiken som görs idag),

Musik slutade vara i närheten av avancerat i slutet av 80-talet. Kolla bara på Mange Makers, de slängde ihop en hit med program som man hade kunnat piratat i princip.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Musik slutade vara i närheten av avancerat i slutet av 80-talet. Kolla bara på Mange Makers, de slängde ihop en hit med program som man hade kunnat piratat i princip.

 

Fast det stämmer ju inte alls. Varje årtionde har haft mer eller mindre avancerad musik. Naturligtvis finns det låtar från 2000-talet som var mer avancerade än låtar från 60 eller 70-talet. Eller 80-talet för den delen.

 

Vad definierar hur avanderad musik är? Antalet ackord? Hastigheten? Texten? Antalet instrument?

 

Angående OPs låt så håller jag med övriga. Och personligen tycker jag det finns andra band man kan inspireras av om man vill rädda punk-rocken. Men det kanske bara är jag

Redigerat av Guggo
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...