Touchmagic Skrivet 4 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2013 Om du lyckats göra en Iso-fil är det bara att dubbelklicka på den.mountade skivan, startade spelet, då sa den "var god stoppa in originalskivan och inte en backup av skivan" typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 4 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2013 (redigerat) mountade skivan, startade spelet, då sa den "var god stoppa in originalskivan och inte en backup av skivan" typinstallera om spelet från mounten. Kan vara så att den sparade efter den cd läsaren. När man har mountat det så blir det en ny cd läsare med iso filen=skivan i. Redigerat 4 Juni 2013 av Epixa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 4 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2013 installera om spelet från mounten. Kan vara så att den sparade efter den cd läsaren. När man har mountat det så blir det en ny cd läsare med iso filen=skivan i.ah man... får testa det imorgon. "Var vänlig använd en originalskiva istället för en back-up kopia (1000)." <- felmeddelandet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 4 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2013 (redigerat) ah man... får testa det imorgon. "Var vänlig använd en originalskiva istället för en back-up kopia (1000)." <- felmeddelandetProblems :0 kör inte gta iv med något steam liknande ? Har aldrig hört att det ska vara problem med att mounta. Joo det är Games for Windows. Man ska kunna köra det utan skiva då utan att mounta. Redigerat 4 Juni 2013 av Epixa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 4 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2013 Beror på vad man ska göra det till. Jag läste att det skulle vara lagligt att fildela köpta skivor osv.. inom familjen. Man har ju köpt skivan. Och man installerar spelet från skivan. Så filerna på skiavn kommer ju ändå över till hårddisken. Det är bara en fil som checkar att skivan är i. Så inte flera kan installera det och komma undan. Man får i stort sätt vad man vill på hårddisken bara man inte har fildelat det. // rippa skivor till mp3 är ju inte olagligt, microsoft har det inbyggt i sin media player. Och folk skriver det som det vore lagligt att rippa skivor.. Så varför skulle då det vara skillnad mellan spel. Det är bara olagligt om det är olagligt syfte. Till exempel sprida det utan familjen på Internet då är det mot upphovsrättslagen. Jag fick med ett program med datorn där man kunde specifikt rippa spel (mounta) så man kan köra dem utan skiva.Även om jag håller med dig så gäller inte samma lagar för spel som för musik. Det som är olagligt är det som beskrivs som förbjudet av lagen, inte vad "syftet". När du installerar ett spel med skiva (kanske var lika länge sen du gjorde det som jag. ) så behöver du fortfarande skivan för att starta spelet. Så det är någon fil till från skivan som behövs av spelet och det är givetvis framför allt den som det är olagligt att kopiera. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 4 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2013 så här blir det när man försöker starta det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 4 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2013 så här blir det när man försöker starta det.asdasdasd.jpgRockstar Games har använt hjärnan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 4 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2013 http://www.securom.com/message.asp?m=copy&c=1000+&l=en här är länken som är länkad i felmeddelanderutan, har provat att se ifall man kan göra som det står, funkar inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 4 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2013 http://www.securom.com/message.asp?m=copy&c=1000+&l=en här är länken som är länkad i felmeddelanderutan, har provat att se ifall man kan göra som det står, funkar inte.om ni jag hade problemet i egna händer skulle jag nog kunna fixa det. Men nej jag kan inte hjälpa dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 14 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2013 Kan vara så att du behöver ett crack för att få det att fungera utan skiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2013 I Linux:dd if=/dev/cdrom of=fil.isoSedan monterar du iso-filen som vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.