Epixa Skrivet 22 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2013 (redigerat) För mig så känns det som en lådbil. I en nyare version. Redigerat 22 Augusti 2013 av Epixa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Augusti 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2013 (redigerat) För mig så känns det som en lådbil.Jag har också tänkt på lådbil, första gången jag ser någon annan nämna det. Cykelbil är ett vanligare begrepp. Redigerat 22 Augusti 2013 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 23 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2013 (redigerat) Har gjort en graf som visar kraft som krävs för att uppnå en viss hastighet på en cykel (ungefär den som jag har) samt med tre olika velomobiler.Nej den visar hastigheten som uppnås vid en viss effekt. Denna visar den kraft som behövs för att uppnå en viss hastighet (för cykeln):http://www.wolframalpha.com/input/?i=plot[v%28F%29+%3D+2.2827*F^%284000%2F7229%29%2C+{F%2C+0%2C+700}] Redigerat 23 Augusti 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 23 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2013 Finns det någon förklaring till varför den går så mycket snabbare än en vanlig cykel?Är själva mekaniken i den annorlunda, och vad skiljer sig exakt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 Augusti 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2013 Finns det någon förklaring till varför den går så mycket snabbare än en vanlig cykel? Är själva mekaniken i den annorlunda, och vad skiljer sig exakt?Aerodynamik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 23 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2013 (redigerat) Finns det någon förklaring till varför den går så mycket snabbare än en vanlig cykel? Är själva mekaniken i den annorlunda, och vad skiljer sig exakt?CD,velomobil << CD,cykel Redigerat 23 Augusti 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 23 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2013 Såg en sådan här cykel i Kungsbacka idag ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 24 Augusti 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2013 Såg en sådan här cykel i Kungsbacka idag ^^Färg? Form? Jag har lite kontakt med de andra velomobilisterna i Sverige. Om det var en sån här (den vänstra) så har jag träffat ägaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 24 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2013 Färg? Form? Jag har lite kontakt med de andra velomobilisterna i Sverige. Om det var en sån här (den vänstra) så har jag träffat ägaren. Den hade ingen ram runt sig.. Det var som en helt vanlig liggandes cykel.. Duktig var jag och låt honom cykla förbi, även när han har väjninsplikt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 24 Augusti 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2013 Jaha, en vanlig liggcykel. Det är ingen velomobil då om den inte har skal. Men liggcyklar har fortfarande bättre aerodynamik än vanliga cyklar och går snabbare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 24 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2013 Hur blir de om man är i en uppersbacke och är trött? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 24 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2013 Hur blir de om man är i en uppersbacke och är trött?Då växlar man ner. Eller så kan man leda den om det skulle vara väldigt brant. Det är som med en vanlig cykel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.