datorn12 Skrivet 19 Oktober 2013 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2013 Tjena alla läsare!Det är så att jag snart ska välja gymnasieval. Jag vill helst välja fordon (bilar osv) eller IT (programering i spel och olika saker).Men mitt problem är att jag inte vet hur mycket poäng jag behöver för att kunna komma in i någon utan domma! Är det någon som vet vad man ska ha som poäng på dessa två för att kunna komma in? tack i förhand! \\Mvh - Alex// Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 19 Oktober 2013 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2013 Hej Alex!Det beror helt på vilken skola du söker på, hur många som söker, och vad dom har för poäng.Många gymnasieskolor rekommenderar att man har ett visst antal poäng för att vara beredd på att man kanske inte kommer in.Jag sökte Rymdvetenskap i Rymdgymnasiet när jag valde, jag går i trean nu, och jag ringde och frågade vad som krävdes. Dom svarade med att jag fick räkna med 250 poäng, men det var ändå folk i min klass som hade under 200 poäng.En som nu går i tvåan hade under 100 poäng.Jag rekommenderar att du helt enkelt ringer till skolan som du vill söka till, som du anser verkar bra, och frågar dom. Det är trotts allt dom som vet bäst om vad för poäng som krävs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 19 Oktober 2013 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2013 Runt E i allt borde räcka. Svåraste programmet att komma in på i min skola var Bygg, för att så så många ville gå det och de har ett begränsat antal platser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.