Hoppa till innehåll

Bygga Dator?


apancool01
 Dela

Rekommendera inlägg

Hmm vad är din budget nu? Nu vet jag inte vad du menar med YT riktigt, men 16GB ram lär du inte behöva speciellt ofta om du nu inte ska köra servrar eller liknande.

 

Vad kommer användningsområdet att vara för datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min budget nu är 8000 och jag ska använda datorn till spel mestadels, det jag menar med YT är att jag hade tänkt lägga upp lite spel videos på youtube och jag har hört att man behöver ganska mycket ram när man renderar videos 

Processor! Tro mig jag har renderat mycket. Ram och Processor är det du behöver. beror helt på vilket program du använder. Eftersom de har olika sätt att rendera på. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min budget nu är 8000 och jag ska använda datorn till spel mestadels, det jag menar med YT är att jag hade tänkt lägga upp lite spel videos på youtube och jag har hört att man behöver ganska mycket ram när man renderar videos 

I normala fall, även om du ska hålla på med spelvideos och liknande, så duger 8GB gott och väl, och du kan ju alltid köpa till 8GB extra om du skulle vilja i framtiden. Men visst, det är ju inte dumt att köpa 16GB direkt. Men som sagt, en i5:a med 8GB RAM lär funka utmärkt för dig! Jag har det själv och har aldrig varit i närheten av att använda upp hela min minnesmängd.

 

Vill du köpa grafikkort begagnat så rekommenderar jag SweClockers marknad. Du kan få tag på till exempel R9 280X för runt 1700-2000kr.

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...