Hoppa till innehåll

Bästa Speldatorn För 8000Kr


Junop
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag försökte bygga ihop en liknande märkesdatorn därav använde jag 256 GB. Men visst hade man kunnat dra ner på den, men det jag ville få fram var att märkesdatorn hade ett rätt bra pris mot att bygga själv.

Fast märkesdatorn har ett mycket sämre grafikkort än 970. 750Ti kostar cirka 1.5k. 970 kostar 3.5k

Redigerat av Draghguggwhor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fick mer pengar av pappa så nu är datorn köpt. Är det ett bra märke?

 

Kollade på CDON och du får nog sträcka dig till 10500kr om du skall ha en färdig dator med 970-kort:

http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-predator-g3-605-i5-4460-12gb-256gb-ssd-1tb-gtx970-4gb-w8-1-p30470665

 

Det intressanta är att jag byggde ihop ett liknande paket själv och det blir dyrare. Men det kan ha att göra med att ovanstående är på kampanj nu, så kan du få ihop de pengarna så känns den datorn bättre än den du länkande till. Tar med ett ett exempel om du skulle bygga själv. Någon får gärna bekräfta att delarna passar med varandra, tänker främst på minnen och nätagg då.

 

Skärmavbild 2015-03-14 kl. 13.51.19.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar inte Acer riktigt, men de har bättrat sig rejält på senate tiden så de är helt okej enligt mig. Av märken så brukar väl Acer ligga i topp när det gäller mycket för pengarna. Du blir säkert nöjd :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar inte Acer riktigt, men de har bättrat sig rejält på senate tiden så de är helt okej enligt mig. Av märken så brukar väl Acer ligga i topp när det gäller mycket för pengarna. Du blir säkert nöjd :)

eller så blire bsod eftersom acer inte kan bygga.

Jag fick mer pengar av pappa så nu är datorn köpt. Är det ett bra märke?

Farsan betalar? Fyfan lär dig skaffa egna stålar!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I detta fallet så krävs dock Windows då TS ville ha datorn till att spela Battlefield. Men skall man inte spela så är Linux ett utomordentligt alternativ.

Jag är säker på att WASD kommer på ett program som gör att man kan spela Windows spel på Linux. Det är bara en tidsfråga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...