Hoppa till innehåll

Bra Program Till Datorn


Diver57
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej Mikael!

 

Var är du uppvuxen? Jag tyckte du hade en fin röst i videon om späckhuggare.

 

mvh

Alexander.

Hej Alexander.

 

Tack för ditt beröm. Jag är uppvuxen i Västerås där vi har vår vackra sjö Mälaren som har många intressanta öar.

Västerås är en Världsledande industristad där ASEA som nu heter ABB fick sin begynnelse. ABB är idag 132 år gammalt.

Jag arbetade där som elmontör under 11 år. Från 1981 till 1992  monterade jag ställverk till kärnkraftsverken i Sverige.

Det var ett roligt och intressant arbete som man kunde utvecklas inom. Idag  är ABB världsledande bla inom energibesparing och bidrar stort till att spara och ta vara på energi. Läs intressant info om deras teknikutveckling här, www.abb.se

Jag har alltid varit intresserad av teknik. Jag älskar att montera saker inom teknik som,  Datorer, Motorcyklar, Cyklar, mm.

Jag vill gärna montera ner olika maskiner för att se hur dom fungerar. Jag är innovatör och har ett antal uppfinningar på gång som jag kommer exportera till utlandet.

 

Jag är med i en förening som heter ABB FREE INNOVATORS som ABB sponsrar. Dom betalar vår lokalhyra som ligger på 100 000 kr per år. Det är en stor lokalyta med flera avdelningar med fin komplett verkstad samt dataavdelning som jag sköter om och utvecklar. Jag är med i styrelsen och är idag på gång med att utveckla ett fint samarbete med ABF där vår förening tillsammans med ABF kommer bli samarbetspartner. Vår förening kommer starkt  bidra till ABFs studiecirkelverksamhet, eftersom vi har många kompetenta medlemmar inom olika yrken så kommer dom kunna utbilda kommande elever. Vi har idag ca 150 medlemmar.

Se vår förenings hemsida som jag sköter om,  http://www.afi-vasteras.se Där kan du se mina artiklar och kursutbud. Jag gör även olika reportage om bla vår historia och har ett stort intresse inför den framtida teknik som vi kommer leva med och som ständigt

omskapar vår vardag. Varje månadsslut så har jag Öppet hus. Nu den 24 oktober så kommer nästa öppet hus. Se inbjudan här, http://www.afi-vasteras.se/?q=node/75

 

Jag arbetar redan som studiecirkelledare åt ABF och håller kurser i, Bygg din egen dator, Raspberry Pi och Photoshop samt Lär dig filma och redigera. Raspberry Pi kursen kommer starta den 28 okt.

 

Jag har eget företag som heter Focus Art & Design och arbetar med allt inom data & filmarbeten.

Jag är i starkt behov av 2 praktikanter som jag vill lära upp till att ta hand om mitt företag. Eftersom jag kommer exportera min teknik utomlands så behöver jag duktiga medarbetare i mitt företag, då jag kommer vara mycket på resande fot till olika länder.

Jag arbetar bla med återvinning av äldre datorer som jag renoverar och uppgraderar och säljer här i Sverige och utomlands.

Se min hemsida, www.atervinn.eu

 

Om du känner någon som är kompetent inom data. ( Han ska kunna bygga och renovera datorer) så hör av dig.

 

Nu har du fått lite information om mitt liv.  Men får jag fråga dig, Vad bor du ? Vad är du intresserad av ? Vad arbetar du med ?

Är du intresserad av att arbeta med olika filmprojekt ?

 

Berätta gärna lite om dig och ditt unika liv.

 

Bästa hälsningar

Mikael Björk

www.stingrayfilm.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte för att vara sådan men det här passar sig bäst över PM då det inte är relevant för tråden, plus att du kanske vill hålla lite grann i vilka personuppgifter du strör runt dig Driver.

Hej Dave37

 

Jag håller absolut inte med dig. Jag fick på denna tråden beröm för min film späckhuggaren. Då är det väl självklart att jag ska svara honom. Sedan är det väl inte du som beslutar om vad jag får skriva och inte får skriva. Det ska isåfall komma från dom som sköter denna hemsida.

 

Mvh

Mikael Björk

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow... öhm... Jag vet inte om du har lagt märke till det men jag är ganska gammal på den här hemsidan. Jag har varit här i nästan ett decennium och har postat7500 inlägg, eller 2 inlägg per dag i snitt över hela den tiden. Och detta är en liten andel av mina totala poster då majoriteten av mina inlägg har varit i gruppforum och i lekforumet där inlägg inte räknas. Jag har fått fler varningar än de flesta här och har till och med blivit avstängd mellan 2010 och 2011. Så är det någon som vet var gränserna går och vad reglerna säger så borde det vara jag. Bara för att du är trådskapare så äger du inte tråden. Och på tal om vilka som sköter sidan: Jag sköter sidan. Visst jag är inte med i administrationen men det är jag som gör inlägg i forumet.

 

Du kanske ska ta och skumma igenom reglerna igen som du accepterade (och förhoppningsvis läste) när du registrerade dig på sidan:
http://fuska.se/forum/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules

 

"§3 - När du skriver
- Håll dig till ämnet och skicka ett privat meddelande (pm) om du vill diskutera utanför ämnet."

 

 

On Topic:

 

När det gäller att redigera film, vad tycker folk om Windows nya Movie maker som kan med win7? Jag har inte använt den själv men jag har tittat lite på den och tycker att den verkar väldigt ointuitivt. Kunde inte alls förstå mig på det och saknar Windows movie maker från xp. Det var smidigt för enklare saker när man snabbt behövde slänga i ihop något av låg kvalité.

Redigerat av Dave37
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...