Dream Skrivet 6 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2004 är det olagligt med emulator?och vet ni vad det är det är bara att fråga men är det olaglit Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 6 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2004 Ja, det är olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Donald Duck Skrivet 6 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2004 ja det är olaglit soklart man kan få böter upp till 30 000 kr eller 2 års fängelse Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Skrivet 7 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2004 har ni det varför er det olagligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Night-Killer Skrivet 7 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2004 ja det är olaglit soklart man kan få böter upp till 30 000 kr eller 2 års fängelse Man kan f*n inte få två års fängelse för att man har laddat ner en emulator!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Skrivet 7 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2004 vem ahr laddat ner en här?varför kan man ladda ner de om det är olagligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manga Master Skrivet 7 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2004 Varför kan man råna folk om det är olagligt?! Det är samma fråga liksom..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spaghettin Skrivet 7 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2004 Man kan ju inte få 2 års fängelse om man är barn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 7 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2004 Man kan ju inte få 2 års fängelse om man är barn? Det är ju föräldern som åker in.Den är ansvarig för datorn. Du vill väl inte att din pappa ska åka in för något DU laddat hem? <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Skrivet 7 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2004 jag har inte laddat ner nån!!!!!!det jag undra är varför det är olagligt??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 7 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2004 jag har inte laddat ner nån!!!!!!det jag undra är varför det är olagligt??? Tillverkarna förlorar pengar på det. <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thunder Dragon Skrivet 8 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2004 (redigerat) Så här ligger det till: Emulatorer är olagliga ja, men det finns ett undantag. Om du själv äger spelet du har laddat ner, så får du ha det på datorn i 24 timmar, efer det så är det olagligt. Varför? Jo, därför att om emulatorer skulle vara lagligt skulle alla spela på dom, och då skulle Nintendo inte få in pengar, och utan pengar kan dom inte tillverka nya spel, så då skulle dom gå i konkurs. Varje gång nintendo släpper ett spel, tar dom "spelpatent" på dom, det vill säga att endast nintendo har rätt att tillverka just det spelet. Och eftersom emulator/ROM skaparen då gör en kopia av spelet, klassas det lagligt som en tillverkad kopia av spelet, och enligt patentlagen är detta olagligt, för nintendo har ju "ensamrätt" på just de spelet. Och att använda en produkt som är en kopia av en patenterad produkt är också olagligt har jag för mig. Redigerat 8 Juli 2004 av Thunder Dragon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.