Hoppa till innehåll

Varför ska man chipa?


daniswe

Rekommendera inlägg

Kanske en dum fråga men jag är på gång att köpa en Xbox och undrar:

 

1. Varför ska man chipa Xboxen när man kan ladda spel direkt till konsolen från datorn och spela de direkt därifrån. Sedan när man trötnar det är bara att ersätta spel med ngn annat.

 

2. Om man ska chipa den är det svårt att bränna spel på cd-r eller är det en DVD-rw som rekomenderas (kan alla spel få plats på en cd-r)

 

Elgiganten har ett erbjudande just nu: Xbox spelkontoll paket med spelen Midtown Madness 3 och Halo. 1690:-

(som standard är inbyggd 8GB hårddisk, där kan man spara ca: 8 spel eller???)

 

JAg tackar till alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tjena här är alla svar på frågorna

 

1.Man måste ha chippat för att ladda över spel från datorn till xbox!

 

2.Ahh detta är lätt ...det är bara att ladda över alla spel du vill ha direkt på xboxen så du kan sitta i soffan och bara välja bland spelen schysst! själv har jag 56 spel på min xbox

 

3.8gb är som du kan hålla typ 30 spel jag har 16gb på min så jag. tips: köp inte spelen med xboxen köp bara xboxen så kan du bara ladda hem dem senare HA DET BRA //DA star wars f*n

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

de e bra att chippa,, man får en massa andra funktioner,, det blir precis som en pc, man kan skriva, chatta osv,

enda nackdelaen med chipp e att den går inte att spela live (fungerar endast om man har en switch, man då om man stänger av chippet för att spela live så kan xboxen inte spela spelet som du kanske har bränt på cdn)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man chipar och har en switch så kan man ju ladda ner spelen man inte kan lira på live. Dom kan man istället spela med chippet på, och om man ska spela på live stänger man av chippet och spelar orginalspelen som man har köpt. Det tjänar man på i längden.

 

Japp det gör man

 

men var kan man köpa chip och de rå ?

och var laddar man ner allt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...