Hoppa till innehåll

Nds .vs. Psp


Rekommendera inlägg

PSP är den som vinner . Det enda dåliga är feta avtryck på skärmen om man nuddar den men det är bara att ta en fuktig trasa och torka bort det eller så har man det speciella skyddet, och det har en annan nackdel och det är UMD DiskFilmerna om man köper ett PSP i USA och sen ska köpa filmer här i sverige kommer det inte funka det är regions kod på sånt . Men det finns andra sätt och fixa filmerna som att lägga in dom på PSP speciella minnes kort som sony har gjort (ingår ej inte ens i Value pack) det måste man köpa själv sen och ladda in filmerna mer info TITTA HÄR ( Engelska ). NDS är väl bra för chatten men alltså den är för klumpig man kan knappt hålla den i handen och spela om man gör det kommer man nog tappa den eller om man ska rita så går allt snett. Så man ska väl ha ett bord i närheten.

NDS måste få BÄTTRE grafik det är ju rena Gameboy Advance Sp grafiken på vissa spel. Mario DS verkar väl vara rätt OK iaf när man ska hålla på att rita så åker det ner saker till nån burk eller vad det är. Priset på NDS i USA ligger runt 149$ runt 955Kr . PSP har väl ett rätt OK pris på kvaliten vad har man förväntat sig inget NDS pris direkt det är ren Sony kvalite som när PS2 kom så kostade det otroliga 5000Kr . Så man får mycket för pengarna , value pack är nog det jag rekommenderar man får endel saker bland annat ett fodral och hörlurar med fjärrkontroll & memorystick med 32mb minne det är väl tänkt för att lagra musik och spara spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 191
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Bah, du har nog inte hållt en DS.

Den är INTE klumpig för jag har suttit och spelat på den en rätt så bra stund ;)

Det enda PSP har är grafiken, det är faktiskt rätt så gammalt.

DS har helt nya funktioner som man inte sett på nån konstoll förut. Nåt Nytt liksom!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PSP är den som vinner . Det enda dåliga är feta avtryck på skärmen om man nuddar den men det är bara att ta en fuktig trasa och torka bort det eller så har man det speciella skyddet, och det har en annan nackdel och det är UMD DiskFilmerna om man köper ett PSP i USA och sen ska köpa filmer här i sverige kommer det inte funka det är regions kod på sånt . Men det finns andra sätt och fixa filmerna som att lägga in dom på PSP speciella minnes kort som sony har gjort (ingår ej inte ens i Value pack) det måste man köpa själv sen och ladda in filmerna mer info TITTA HÄR ( Engelska ).  NDS är väl bra för chatten men alltså den är för klumpig man kan knappt hålla den i handen och spela om man gör det kommer man nog tappa den eller om man ska rita så går allt snett. Så man ska väl ha ett bord i närheten.

NDS måste få BÄTTRE grafik det är ju rena Gameboy Advance Sp grafiken på vissa spel. Mario DS verkar väl vara rätt OK iaf när man ska hålla på att rita så åker det ner saker till nån burk eller vad det är. Priset på NDS i USA ligger runt 149$ runt 955Kr . PSP har väl ett rätt OK pris på kvaliten vad har man förväntat sig inget NDS pris direkt det är ren Sony kvalite som när PS2 kom så kostade det otroliga 5000Kr . Så man får mycket för pengarna , value pack är nog det jag rekommenderar man får endel saker bland annat ett fodral och hörlurar med fjärrkontroll & memorystick med 32mb minne det är väl tänkt för att lagra musik och spara spel.

 

Jag orkar inte ens läsa din text, bara ditt namn säger ju allt....(Fanboy!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PSP är den som vinner . Det enda dåliga är feta avtryck på skärmen om man nuddar den men det är bara att ta en fuktig trasa och torka bort det eller så har man det speciella skyddet, och det har en annan nackdel och det är UMD DiskFilmerna om man köper ett PSP i USA och sen ska köpa filmer här i sverige kommer det inte funka det är regions kod på sånt . Men det finns andra sätt och fixa filmerna som att lägga in dom på PSP speciella minnes kort som sony har gjort (ingår ej inte ens i Value pack) det måste man köpa själv sen och ladda in filmerna mer info TITTA HÄR ( Engelska ).  NDS är väl bra för chatten men alltså den är för klumpig man kan knappt hålla den i handen och spela om man gör det kommer man nog tappa den eller om man ska rita så går allt snett. Så man ska väl ha ett bord i närheten.

NDS måste få BÄTTRE grafik det är ju rena Gameboy Advance Sp grafiken på vissa spel. Mario DS verkar väl vara rätt OK iaf när man ska hålla på att rita så åker det ner saker till nån burk eller vad det är. Priset på NDS i USA ligger runt 149$ runt 955Kr . PSP har väl ett rätt OK pris på kvaliten vad har man förväntat sig inget NDS pris direkt det är ren Sony kvalite som när PS2 kom så kostade det otroliga 5000Kr . Så man får mycket för pengarna , value pack är nog det jag rekommenderar man får endel saker bland annat ett fodral och hörlurar med fjärrkontroll & memorystick med 32mb minne det är väl tänkt för att lagra musik och spara spel.

 

 

Gör som ni vill. Manga Master man förstår att du är ett riktigt NDS f*n

Vadå inget Speciellt med PSP man kan titta på film man kan lagra musik man kan spela spel osv.

Redigerat av PS2**
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inget NDS f*n och inte ett PSP f*n men jag tror att nintendo tar denna.

asså på psp:n så kan man inte ens se på en bild och lyssna på mp3 samtidigt, watta?

jag tror säkert PSP är bra men jag ser den lite uråldrig, allt känns gammalt! (har nog sagt detta 1000 ggr)

NDS fattas grafik men den tar igen det på massor av andra sätt och ett exempel är TOUCH SCREEN! Det ger riktigt bra känsla!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Tomatketchup

NDS är nåt nytt,PSP e ju värsta tråkiga GBA.Lagra ner musik och film e ju inget.Det har man kunnat länge på en dator,så varför köpa PSP som e en blandning av GBA & en PC?

NDS vinner lätt eftersom den är något nytt,man kan rita på den,chatta på den(precis som en dator men ändå).Jag stör mig på Sony eftersom den e så lik GBA.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att DS kommer sälja mest pga priset.. men jag tror även att PSP är en bättre enhet (äger en psp importerad från japan)

 

Att säga att det är onödigt att kunna titta på film på en bärbar enhet när man kan göra det hemma är enligt mig ett rätt dumt argument..

jämför:att kunna spela på en bärbar enhet när man kan göra det hemma.......

 

lik GBA? hur stor/bra skärm har gba? hur bra grafik? visst layouten liknar ju gba men det är insidan och skärmen som skiljer och är det näst viktigase efter spelen.

 

inget nytt? inget nytt att kunna kolla på film på en 4.3 widescreenskärm? inget nytt att det kommer släppas filmer direkt till den portabla enheten? inget nytt med en ANALOG joystick? Skärmen är ömtålig men det finns ett antal olika märken på skärmskydd på marknaden som består av en tunn plastfilm som man fäster på skärmen för att skydda mot repor,reflexer och fingeravtryck.

 

när det gäller det viktigaste: spelen så är det enda jag är säker på att DS kommer överlägset ha bäst spel för yngre spelare.. när det gäller resten håller jag tyst för jag har ingen bra koll på vad DS har för spel. enda spelet jag vet om det är bra är Wipeout Pure och det är RIKTIGT bra.

 

Slutligen: anledningen till att jag valde PSP(och tror att PSP är bättte) är grafiken, skärmstorleken, möjligheten till att kolla på film och slutligen att dom släpper spel som tilltalar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Tomatketchup

Jag tror att DS vinner kampen,det är nytt sätt att spela på....

Och du pspmoon,jag säger vad jag tycker,jag menar inget dumt.Jag har spelat på NDS.Något förvirrande med om man ska hålla pennnan eller knapparna.Kan jag hålla med om.Men jag liksom bara visste när jag skulle använda pennan & knapparna.

Redigerat av FisharMario
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...