Hoppa till innehåll

Är Beachvolleyn Sexistisk?

# 21

Rekommendera inlägg

men va f*n va löjlig både av Winberg och aftonbladet att publicera den artikeln, hade jag bestämt vad man skulle ha på sig skulle det va fritt att ha vad som helst på sig som inte stör spelandet, typ ville man ha jumpers på sig eller jeans skulle man få ha det, ville man köra i kalsingar så skulle man få göra det, alla borde få ha sitt egna, och om inte det duger så behöver man inte spela, jag tror inte tjejerna tycker det är så farligt heller det är ju inte så kallt därenere i grekland, typ 30 grader, sedan så är det skit varm sand som man spelar på så jag skulle nog helre skuta omkring i bikini än shorts och linne :P

Tycker också så här.

Bara de täcker sina yttre kön.

Så att det itne "stör" spelet.

Hon får väl tycka vad hon vill heller?

Hon är väl inte en satkärring för det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

(Boiuthh @ 18/08-2004 21:28:54)

Varför inte låta damerna spela i träningsoverall då?  :angry:

Tänk på det Winberg.  :angry:

glöm inte yllemössan :P

Yllemössa är extremt obligatorisk. :angry:

Bara Winberg får som hon vill. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(# 21 @ 18/08-2004 21:30:23)
(Boiuthh @ 18/08-2004 21:28:54)

Varför inte låta damerna spela i träningsoverall då?  :angry:

Tänk på det Winberg.  :angry:

glöm inte yllemössan :P

Yllemössa är extremt obligatorisk. :angry:

Bara Winberg får som hon vill. :angry:

och tumvantar till beachvolleybollen

eller varför inte ta bort sporten helt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inte du kille Jellyfish? :blink:

Bara för att vi är ett av få länder med jämställdhet behööver det inte vara så i andra länder.

Hur skulle folk reagera om spelarna TVINGADES till att spela i träningsoverall i 35-gradig hetta?

Och hur skulle spelarna reagera? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Strumpor & skor, träningsoverall & mössa är obligatorisk klädsel för de kvinnliga beachvolleyspelarna från & med 1 januari 2005. <_<

Det bestämdes av ett gäng feminister som jag förutsätter aldrig någonsin haft på sig en bikini offentligt. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för att vi är ett av få länder med jämställdhet behööver det inte vara så i andra länder.

Hur skulle folk reagera om spelarna TVINGADES till att spela i träningsoverall i 35-gradig hetta?

Och hur skulle spelarna reagera? :blink:

Jämställdhet i Sverige? Bah! Det är liberalens yttranden om en värld han vill ska vara bättre än vad den är. Tvi. Sverige är inte bättre än något annat land, här sker förtryck av såväl invandrare som kvinnor och även handikappade dagligen. Och då pratar jag inte om En gång om dagen.

Att kvinnorna inte får klä sig i vad de vill är fruktansvärt diskriminerande, för att inte säga ett lagbrott mot den personliga integriteten. klart att de Får spela i det om de vill, grejen är att de inte ska vara tvingade till det. Det är då det börjar gå över gränsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...