Hoppa till innehåll

Call Of Duty

epaaj

Rekommendera inlägg

jag hade installerat call of duty och skulle spela lite. men när jag startade det hände nåt konstigt. först visas ju lite reklam från dom som gjort spelet. sen när intro filmen kom hände det. när introt är slut eller om man hoppar över det så börjar bilden blinka och spelet stannar. tänte om det har nåt att göra med mitt grafikkort. det funkar att spela om jag startar spelet i "safe mode".

har en dator till som har internet och jag tänkte jag skulle installera cod på den också. det gick bra tills jag skulle spela. får bara felmeddelande "stoppa i cd 1 och testa igen". jag har cd 1 i och det är original (inte bränt). fattar inget! (speler nog bara online på den datorn och det funkar utan cd, men det är konstigt ändå)

Redigerat av cloud
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du glömde en viktig sak: vad för kort har du, och hur mycket RAM har du?

anyways..om det funkar när du startar det i safe mode (=betyder att du startar det med alla inställningar på det sämsta) betyder det att ditt kort och dator antagligen inte klarar av spelet på bättre inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, jag kollade på mitt eget call of duty fodral, och det skall funka mer än väl på din dator, men kunde du ändå ta reda på vilket grafikkort du har, för det finns vissa typ av kort som spelet intefungerar ihop med. du kollar såhär: tryck på höger mus-knapp på ditt "desktop", välj "properties" längst ner, sen väljer du "inställningar" längs bort till höger. nu borde det stå med text vem som har lagat ditt grafik kort och vilken modell det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, jag kollade på mitt eget call of duty fodral, och det skall funka mer än väl på din dator, men kunde du ändå ta reda på vilket grafikkort du har, för det finns vissa typ av kort som spelet intefungerar ihop med. du kollar såhär: tryck på höger mus-knapp på ditt "desktop", välj "properties" längst ner, sen väljer du "inställningar" längs bort till höger. nu borde det stå med text vem som har lagat ditt grafik kort och vilken modell det är.

jag sitter vid en annan datorn nu så jag kan inte kolla, datorn jag har problem med är hos min pappa, ska dit imorgon. om han har fixat internet dit nu så kan jag skriva vad jag har för grafikkort imorgon.

står det inte på förpackningen till cod att spelet stöder ALLA Nvidia GeForce kort eller vad dom heter (är ett sånt jag har)

Redigerat av cloud
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...