Hoppa till innehåll

Hjälp! Min Data Bara Hänger Sig

player

Rekommendera inlägg

rensa hård disken. om du inte kan det tryck på oftas F8 och sedan felsökert läge sedan så går du in på datorn, nu startar inget onödigt, bara windows grundfiler, windows kanske ser lite lustigt ut med det är meningen, men nu kan du iallfall ta bort allt onödigt, söka efter virus, defragmantera datorn och allt annat

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om du har ett virus så kan du ta bort det på ett sätt ( funkar bara med "skit" virus typ pop up o sånt) Gå in på verktyp på Internet listen tryck på internet-alternativ

sen ta bort filer då kan det försvinna, annars gå in på http://www.f-secure.com/ och ladda ner filen med det namnet på viruset du har, typ lovsan då trycker du på F-lovsan.... installera, kör, viruset försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Unversal metoden för att lösa dator problem:

• Gör backup på datan(inte datorn, bara datan)
  • Formatera om hårddisken
  • Skaffa nya drivrutiner
  • Skaffa antivrusprogram
  • Uppdatera windows
  • Skaffa en gratis brandvägg(outpost är bra)
  • Börja andvända Ad-Aware o.dyl.
  • Sluta andvända IE och OE.
  • Virusskanna backupen
  • Återställ endast virus fria data.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett mer simpelt problem som hände med min dator.. Den hängde sig okså och jag hade ingen aning om vad det var. Instalerade än massa visrus program, men inte hjälpte det! :(

Problemet var att min fläkt var för dålig! den klarade inte av att kyla datorn så jag skaffade en ny och öppnade upp på sidorna. Och vipps! DET FUNKADE! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...